Hej hej

Snart ska jag börja jobba. Har kommit ganska långt på min observationsuppgift, har skrivit igår morse och idag. Jag vill absolut inte påstå att jag är nöjd. Den är ganska rörig faktiskt. Men frågan är om jag verkligen orkar lägga ner så värst mycket mer tid på den. Är det någon som vet vilken bok det står om att vi lägger ner massa tid på svaga elever i skolan men glömmer de starka så säg till!! Jag är i stort behov av att hitta den boken!
Jag bjuder på en liten gåta idag med bara för att:
"Vad lever på vintern men dör på sommaren och växer med rötterna uppåt?"

Jag kommer inte på något kul att skriva om. Så jag slutar här.. Ha en bra dag! Snart är det jul :)

Kommentarer
Postat av: Karina

En ISTAPP :)

2010-12-14 @ 18:10:37
Postat av: Madde

Svaga elever? Står det allvarligt det i en bok?! Vem är vi som lärare att dömma - svaga och starka? Hemsk människosyn och kunskapsyn!! Isf är det läraren som har misslyckat inte eleven!!!

2011-01-04 @ 16:47:38
Postat av: jeanette

Jag vet inte vad du varit i för klasser, jag har iallafall aldrig varit med om eller hört om en klass där alla elever är på samma våglängd kunskapsmässigt eller indviduell utveckling. Det är ju just därför det pratas så mycket om att individualisera undervisningen så att alla elever får känna att de kan och klarar av sina uppgifter PLUS att de känner att de utvecklas och det inte är för lätt. Det är något som alla lärare måste brottas med. Få med alla på tåget och inte tappa någon. Men lika viktigt är det att de som är väldigt duktiga, pga olika anledningar, också måste känna att de får uppmärksamhet och uppgifter som gynnar och intresserar dem. Det är det det handlar om, ingenting annat.

2011-01-05 @ 13:55:25
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0