I simhallen

Slutade rätt tidigt idag, var mega trött när jag kom hem. Låg i soffan och kollade på One tree hill, som dessvärre är lite av en besvikelser eftersom Lucas och Peyton (seriens viktigaste och mina absoluta favoriter) inte längre är med i serien. Jag kan inte förklara hur ledsen jag är över det. Serien har liksom mist lite av sin djupare mening.
I vilket fall som hellst tog jag mig i kragen och åkte till simhallen. Jag simmade och bastade och när jag var klar solade jag med. Jag har alltså varit nyttig och råt om mig själv idag. I bastun hölls en ganska rolig konversation mellan en 5-åring och en 6-åring.
6-åringen: Men du, vad gör du på dagis om dagarna egentligen?
5-åring: Jag typ leker.
6-åring: Nej men alltså jag menar, vad GÖR du egentligen hela dagarna?
5-åringen började rabbla upp vad de gjorde på dagis från morgon till eftermiddag, bl.a hade de psalmling. Man förstår ju att 6-åringen var bekymrad över detta eftersom det är en hel termin sen han gick på dagis så minnet började väl svika. De fortsatte konversera.
6-åring: Gissa vem som är yngst av Sara och Ellen?
5-åring: Sara.
6-åring: Ja det är rätt, hon är bara 5 år!
5-åring: Det är ju inte klokt alltså, att man får börja skolan när man bara är 5 år.
6-åring: Jag vet, det är jätte orättvist! Tänk alla andra 5-åringar som inte får börja skolan.
5-åring: Ja jag tillexempel. Jag är ju 5 år, då hade ju jag med kunnat gå i skolan.
6-åring: Mmm, tycker du det är tråkigt att jag går i skolan när du bara går på dagis?

Ja de är för söta de små barnen! Där satt de och hade en helt vanlig vuxen konversation. :)

Nu har jag planerat morgondagens lektion och kollat på Paradise Hotell och Bonde söker fru. Dessutom har jag lagat pastagratäng.
Imorgon kommer Alex till mig i Karlshamn! Jag längtar jätte mycket :) Min fin fina Alex :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0