Bygga lego, rita, läsa....

Jag och Neo har haft en fantastisk dag. Klockan 11.15 hämtade jag honom på dagis. Han visade en hel påse med sönderklippta små gula lappar som han suttit och klippt hela förmiddagen och nu skulle ta med hem. Vi pratade om allt möjligt på vägen hem och när vi var framme värmde jag lite lunch åt oss, Neo hade ingen vidare aptit. Efter lunchen satte vi igång att bygga med lego. Jag byggde ett stort garage åt Neos buss (den heter något å kommer från filmen "Bilar" men minns inte vad).


Neo var nog inte lika impad av garaget för snart slog han näven i det och det såg ut såhär...



Sen ville Neo rita istället, tur att jag är så grym på det...not...



Neo ville att jag skulle måla kungen och mcqueen från filmen Bilar, det enda jag hade att gå på var att kungen var blå och mcqueen var röd. Jag målade en röd och en blå bil men Neo tyckte inte det var likt...



Sen sa Neo: "Jag orkar inte leka mer, jag vill läsa saga" Jag vart förvånad men det hela fick sin förklaring senare, både den bristande aptiten och lugnet, när han kräktes. Så nu vet man vad man har att vänta... Jag vill inte få maginfluensa, snälla låt mig slippa...



I vilket fall som hellst har både jag och Neo haft en jätte mysig dag :)

Kommentarer
Postat av: kerstin

ÅÅ vad stor Neo har blivit och duktig

kul att du är med honom.Vad heter lillebror?finns det ingen bild på honom?Hälsa Povel med fam kram

2010-02-11 @ 21:22:30
Postat av: Jeanette

Ja visst ha han! :) Jo det har jag, hemma på min dator, ska lägga in det när jag kommit hem, han är inte hemma nu utan med Nadja så kan inte ta några bilder nu. kram

2010-02-11 @ 22:13:26
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: Elina

Varför kräks alltid barn när man passar dom??

Det är något skummt med det?

2010-02-12 @ 10:05:10
URL: http://elinahamberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0