Ost

Creamy cheese chipsen igår kväll var helt galet goda, träningen var helt galet jobbig. Det var första gången jag tränade sen i november. Ni förstår va att jag har träningsverk idag, och imorgon lär den vara ännu värre. Men tillbaka till det här med creamy cheese chipsen, det får mig osökt att tänka på ost i allmänhet. Jag älskar ost. Vill man överaska mig och bjuda mig på något gott så ska man ge mig en bit ost. Hellre en ost än en kaka eller påse godis. När jag var liten brukade jag skratta åt min lillebror som valde en stor ost skuren i tärningar framför en hel påse godis. Detta för att han inte hade fått äta på jätte länge pga att han slagit tanden rejält i isen. Nu förstår jag honom och jag hade med säkerhet valt samma sak. Några favorit ostar är: chevre-ost, fetaost med soltorkad tomat och basilika, präst ost, philadelphia ost, whiskey cheddar.. ost ost ost....

Ikväll ska jag till studentpuben med Malin, ELina och kasnke Johanna. Jag ska käka en pubtallrik och gissa vad som finns på den. Ost! Inte bara ost såklart, även nachoschips, grönsaker, salami och två sortes dipp.

Imorgon väntar redovisningen på vår gruppexamination som vi satte igång med i tisdags. Usch, känns inte helt bra med redovisningen. Men men, tur vi är en grupp iaf så man slipper bära ansvaret helt själv :)



För ett tag sen gjorde jag och Roger ost fondue...


Kommentarer
Postat av: malin

Jaa, ost är faktiskt underskattat!! jag åt ju en del från din pubtallrik igår, så jag kan ju inte påstå att jag inte gillar det, hehe=)

2010-02-18 @ 13:19:23
URL: http://malintunis.blogg.se/
Postat av: Elina

Kläderna är i stretch så det är nog inga problem... Kan hända att du drunknar i den röda eftersom jag tycker den är lite stor för mig!

Självklart får du prova! Jag kan vänta med att lägga ut om du vill prova lite =)

2010-02-18 @ 17:49:07
URL: http://elinahamberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0