Stackars lillkillen! :(

Helt plötsligt, när jag, Alex och Robert var mitt uppe i en helt otroligt spännande strandtennis turnering (efter att ha spelat någon form av "crocket-golf") kom lilla Steffen lunkande och ville krypa under min stol. Då såg vi att han halltade, vi tittade på tassen och den var full av blod! Den blödde verkligen rejält och vi försökte lokalisera var skadan kom ifrån. Både var på tassen det var skadat och så försökte vi följa blodspåren för att ta reda på vad som kunde ha hänt. Utan resultat dock. jag blev såklart jätte orolig så det var tur jag hade lugna Alex och Robert med mig. Vi ringde Alex pappas tjej som har kennel och antagligen varit med om många hundskador och fick rådet att tvätta av såret och lägga förband på eftersom de ändå inte syr en skadad trampdyna på djursjukhuset.

Steffen var jätte duktig och sa knappt ett pip! När förbandet var på ville han mest sova, han låg i mitt knä jätte länge. Även idag har han mest sovit, på golvet eller i mitt knä. Men det har slutat blöda och han haltar mindre idag. Stackars lillfisen. Och matte är såklart jätte orolig. men han är en tuff kille!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0