Helgen.

I fredags var Alex och jag på bio och såg contagion. Den handlade om att stor del av världens befolkning blev smittade av ett dödligt virus och folk dog som flugor tills de lyckades hitta ett vaccin. Jag måste medge att jag varit lite noggrannare med att tvätta händerna denna helgen....

 

I lördags var vi på stan och kollade julklapparoch gjorde sen ett snabb-besök i Malin och Johans lägenhet. På kvällen var vi lite sugna på att träffa vänner och hitta på något, men det var visst ingen som ville hitta på något med oss (antingen hade de lämnat Kalmar eller så var de mitt uppe i ett flyttkaos). Men vi misströstade inte, vi fick roa oss själva istället och det gjorde vi så bra så :) Åt gott, såg film sen spelade vi spel till sent på kvällen med diverse smakigheter till. T.ex. spelade jag Risk för första gången. Självklart vann Alex, precis när jag började fatta tänket hade Alex så gott som occuperat hela världen och det var bara för mig att ge upp..hehe. Men sen spelade vi TP och då vann jag :)

 

 

 

Igår hade vi en hel halv-dag (kan man säg så) i Alex mosters stall. Redan förra helgen bestämde vi att jag skulle komma och provrida hennes häst Iprem om jag var ledig denna helgen. Det var så himla mysigt bara att vara där, hästar är verkligen underbara djur! Steffen var super nöjd med, han fick springa lös hela dagen i leriga hagar. Så till själva ridandet.. Jag var riktigt nervös innan jag skulle rida för jag har hört många skräckhistorier om denna häst. För inte så länge sen var den helt omöjlig att rida tydligen. Så med hjärtat i halsgropen satte jag upp. Gick lite skrangligt i början, men efter att ha kortat stigbyglarna och känt efter hur hästen fungerade gick det hur bra som hellst!! Jag kunde inte ens förstå varför jag varit så nervös. T.o.m. galoppera gick jätte bra! Helen sa att hon kunde var svår att få stopp på och att det kunde gå fort, men inte då. Galoppen var jätte lugn och fin och jag testade att komma fram och sakta av flera gånger i båda varven och det var inga som hellst problem med något av det. Det var så himla roligt och jag längtar redan till fredag när jag ska rida Iprem igen.

Det roligaste av allt var att Alex minsann testade rida också. Han travade t.o.m :) Skumpade runt som en studsboll på Iprems rygg hihi :)

Nu ville jag ju lägga upp bilder, men när jag kollade kameran fanns inte bilderna vi tog där. Då kom jag på att vi ju tog med Alex mobil, Typiskt!

 

Nej nun måsta jag skynda mig att göra iordning mig, skolan börjar kl 10.00!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0