En frisör -tack!

Shit, det här med frisörer är inte lätt alltså! Jag har egentligen en frisör som jag är super nöjd med, men hon har gått och blivit mamma-ledig. Har ni hört? Går och blir mamma-ledig när jag behöver klippa mig. Nu har jag alltså fått sita här och ringa runt till Kalmars alla frisörer i en timme innan jag hittade någon som fick duga. Antingen var de helt galet dyra eller så hade de inte öppet på lördag när jag vill klippa mig. Det är nervöst det där med frisörer, det är ju ändå sitt hår det handlar om och håret är en viktig del av utseendet, så är det bara. Jag hoppas de kommer göra mig nöjd på lördag iaf. Annars är risken att hela kvällen blir förstörd och det vore typiskt obra, som Alex hade sagt, för då ska vi ju ha INFLYTTNINGS FEST! :)

I morse gjorde jag något hemskt. Jag SATTE mig på plattången! AJ AJ AJ säger jag. Helt sjukt vilken smärta. Fick bita mig i läppen för att inte börja gråta. Kunde riktigt höra hur den smalt in i skinkan. Ni har jag två inbrända streck i rumpan. :(
Sen kom Malin hit och vi gjorde klart det sista grupparbetet som vi missade när vi var i Åre. Sen åt vi thai-bufé, mumsfilibaba! Mätta och belåtna satt vi och halvslumrade på en lite halvtråkig föreläsning. Mat gör en trött.

Ikväll är tvättstugan bokat, så kul ska vi ha :) Alex vart lite bekymrad hur han skulle hinna till träningen om vi skulle sortera tvätten också. Han förstår inte riktigt det "typiskt obra" men att inte separera vitt från svart. Sen har han inga vita kläder heller...de som en gång säkert varit vita är nu grå. Konstigt? Tvätta är visst en hel vetenskap... :P

Kommentarer
Postat av: renee

Fråga din lillebror vad han tycker. Han ringde i lördags och fråga hur man handtvätta. Jag har brustigt i min barnuppfostran den lille lärde jag tydligen ingenting. Han blev bortglömd stackaren :-)

2011-02-22 @ 17:42:32
Postat av: kerstin

kära vän hur går det att sitta?Kram

2011-02-22 @ 22:22:50
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0