Kvällsmat.

Kvällsmaten vi åt idag är något jag varmt vill rekomendera! Varmrökt lax med squachplättar. Inte alls så invecklat som det låter. Varmrökt lax köper man färdig i affären och squachplättarna gör du genom att blanda mjöl, ägg, riven squach, hackad chilifrukt, hackad vitlök, riven ost, salt och peppar och sen gör du små plättar av dem och steker dem i stekpannan. Serveras med creme fraich eller gräddfil och t.ex. hackad gräslök (eller löjrom för dem som gillar det).



(Johan, jag är medveten om att det antagligen var de här eller iallafall något liknande som du bjöd på under en canasta-kväll i höstas. Och de var mega goda redan då).

Inatt ska jag jobba. 21.30-08.15. Vet inte riktigt hur jag ska klara det med tanke på hur trött jag redan är.. Men först ska vi BUGGA Weei!!! :) Får se om de andra lärde sig någeot revolutionerande förra veckan när vi var i Åre.

/Jeanette


Kommentarer
Postat av: Maxoline

thank-you for the good and valuable information on your site

2012-01-31 @ 08:11:37
URL: http://maxoline.blogger20.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0