Besvikelser

Nu har jag jobbat två kvällar och det har flytit på bra. Vi tar det lugnt så vi (jag och pojken och jag och familjen) ska vänja oss vid varandra. Det känns skönt tycker jag. Det är ju ändå riktiga människor med riktiga känslor man jobbar med och det är specielt det där, att komma in helt i en annan familjs liv och hem. Dock blev jag förtvivlad igår när jag insåg att jag ska jobba HELA julhelgen och en del i mellandagarna med. Vi snackar alltså 23, 24 och 25! Det är så fruktansvärt orättvist. Jag var osäker på om jag ville åka någonstans i i december för jag så himla gärna ville vara hemma och fira jul, med min familj, med Alex och med Alex familj. Nu kommer jag antagligen missa allt för att jobba. Snacka om att jag hellre hade viljat vara utomlands då... En annan sak som gjorde mig lite ledsen igår är att jag och en kompis som också jobbar helger jobbar olika helger i Halloween, vilket betyder att blir det en halloween-fest kommer en av oss inte kunna vara med alls. Det suger verkligen, för jag vill skitgärna vara på en halloween fest! Det har man ju pratat om ett bra tag nu och tom bestämt vad man skulle klä ut sig till.. Och pga jobb missar jag den i HBG med, jobbar visserligen bara till halv 3 men känns lite sent att åka då. Plus att jag måste stå till förfogande hela helgen ifall det behövs att jag jobbar. Är egentligen min jobbhelg så att säga. A ja, livet är fullt av besvikelser, bara att lära sig antar jag...

 

Men en rolig, fast något otrolig sak är att jag fick VG på bioligdelen på tentan med! Misstänker nästan att hon skrivit fel, men det kan man väl inte göra. Asgött att ha klarat den iaf! Snart ska Malin och jag simma. Känns skönt!

 

/Jeanette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0