Barcelona 17-20 maj 2013

Vi tog ju som sagt planet från Kalmar till Barcelona en helg i maj tillsammans med våra kära vänner Ellen och Tommy. Barcelona är en stor fin stad och det är bara att konstatera att man inte hinner mycket på två dagar. Vi gjorde iaf vårt bästa och fick en himla bra helg i storstade. Vi åkte turistbussarna som tog en runt till de olika sevärdheterna med lite guidning i hörlurarna. På vissa ställen klev vi av bussen och vandrade runt för att se mer, andra satt vi kvar och vilade våra fötter och njöt av turen. Vädret var sådär. Inte så varmt att vi kunde ligga vid stranden men ändå helt okej. Men INTE hela tiden. Vid 5-tiden på söndagen skulle vi kliva av bussen och kolla på den stora kända katedralen. Då bara öppnade himlen sig och det kom ett sånt ösregn som man blir dyngsur av på typ 10 sekunder. Det fanns inget tak att gömma sig under men Tommy och Ellen lyckades få tag i två paraplyer som en snubbe passade på att gå runt och sälja dyrt och dem stog vi under och försökte skydda oss så gott det gick. Det värsta var att vi var långt ifrån hotellet och skulle stanna ute till natten för att se på fotbollsmatchen. Så det var bara att gilla läget och gå där med sina blöta kläder och skor. Jag försökte febrilt hålla värmen i mina fötter genom att linda in dem i papper. Tur man var turist för jag såg inte klok ut! 
Matchen var förövrigt rätt häftig ändå. Jag är ju inte vidare sportintresserad. Det var coolt efter matchen för då firades att Barcelona vunnit ligan med massa fyrverkerier och grejer. Och Det var grymt coolt att se alla dessa tusen människor göra vågen. Jag var med jag med :) Men nu har jag gjort det och även om det var ganska häftigt kommer jag nog inte betala så mycket pengar för att se en match igen :)
Så resan får lätt 4 av 5 toasters som Alex brukar säg :) Jag har dock lärt mig att spanjorer inte är något gästvänligt, serviceinriktat folk. Sjukt var omöjliga och otrevliga dem kan vara alltså! Men staden var super ren och fin och jag kan lätt tänka mig att åka dit igen. Då stannar jag gärna lite längre och när det är lite varmare så man kan varva shopping och sevärdheter med lite strandhäng. 
 
Å så lite bilder....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: renee

Ser ju jättemysigt ut :-)

2013-06-04 @ 06:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0