Känslostorm

Sicken vecka! Den har varit allt annat än lugnande för själen men den börjar närma sig sitt slut, bara två dagar kvar... Den kan väl enkelt beskrivas som en känslomässig berg och dalbana. På jobbet har det varit maxat. Betygen skulle sättas och det sista fixas innan dess, allt ha skullat göras färdigt och städas och däremellan har vi haft en massa roliga saker som skolans jippo, brännboll mellan lärarna och 6:orna och pick-nick inplanerat. Idag var jag på min första skolavslutning som lärare och det var en härlig, sorglig, pirrig, nervös upplevelse. Det gick jätte bra. Jag fick en jätte fin bukett blommor av klassen och det var flera föräldrar som kom fram och kramade om mig och önskade mig lycka till i framtiden men tyckte ändå att det var himla tråkigt att jag inte skulle vara kvar till hösten när det funkat så bra. De tackade mig för det jag gjort för deras elever, otroligt rörande! 
Förutom allt stress på skolan så gick min fina, söta farfar bort i måndags och det har såklart tyngt mig hela veckan. Imorgon ska vi på bisättning och ta ett sista farväl. Den 3:e juli väntas begravning. Han har varit ensam sen farmor gick bort för några år sen och jag försöker tänka att han nu är med henne och pappa igen. Och att han nog är otroligt tacksam att han kunde bo hemma hela sitt liv och slapp hamna på ett hem. Men jag kommer sakna alla hans roliga uttryck och kommentarer, hans snällhet, alla hans historier och all hans kunskap!
Så sömnen denna veckan har inte varit vad den borde men jag har bara några dagar kvar att jobba nästa vecka sen är jag leeeeedig! Väldigt länge dessutom! :)
I helgen väntar även en del trevligheter, vi ska ut och äta på restaurang i Karlshamn och på¨söndag ska vi på dop och barnkalas. Hugo fyller 4 år och Novalie ska döpas.
 
Kevin sparkar för fullt! Idag har han sparkat så mycket att jag nästan haft ont och mått lite illa. Jag har gått upp 12 kilo redan! Hua, det känns i fötter och knän! Efter brännbollen i tisdags hade jag så ont av foglossning (tror jag) att jag knappt kunde resa mig upp på kvällen. Men ändå är det härligt att vara gravid :)

Kommentarer
Postat av: renee

blivande mormor har köpt en säng till Kevin :-)

2013-06-14 @ 15:38:18
Postat av: kerstin

Men hjärtat visste inte att din farfar har gott bort
sorgligt,men som sagt var nu är de tillsammans alla tre i himlen
Kram på dig vila mycket
Snäll mormor köpt säng gulligt
Ses till sommaren hoppas jag
Kerstin

2013-06-24 @ 07:13:56
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0