Och så blev en gammal vän en ängel...

Man inser nu vikten av att förlåta och ordna upp konflikter så fort man kan för en dag är det plötsligt försent. I helgen miste en gammal vän livet. Vi har inte haft kontakt på flera år för jag sa upp bekantskapen när han hyrde min lägenhet och betedde sig rätt dumt. Nu i efterhand kan samvetet inte låta bli att föra uppmanande samtal med mig, " var det verkligen så farligt?" " var du tvungen att bli så arg?" "Varför kunde du inte förlåta?". Jag vet såklart att det inte är någon mening att tänka så, men det är så himla hemskt att en så ung människa inte längre kunde se någon mening att fortsätta leva. Det känns ordentligt i hjärtat när något sånt här händer en gammal vän och tårarna kan inte låta bli att bränna under ögonlocken och tränga fram då och då. Mina tankar går till hans mamma, pappa och syster och till hans vänner och andra som stog honom nära. Jag hoppas krille nu befinner sig på något fint ställe och att han funnit det ljus han inte kunde se här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0