Liten blir....större.

Tänkte skriva liten blir stor som rubrik, men det är kasnke att överdriva. Liten blir större är närmre sanningen. Just nu matar pappa Devin med kvällsgröt. Mycket har hänt sen sist jag skrev, då hade Devin precis börjat smaka på mat och nu äter han fullt ut och jag har slutat amma. Det är fantastiskt att se hur de utvecklas och lär varje dag. Det känns lite vemodigt att ha slutat amma, samtidigt som det känns jätte häftigt att min lilla kille har lärt sig äta. Jag var tvungen att göra ett ganska hastigt avbrott med amningen iom mjölkallergin, det var alldeles för besvärligt att både hålla en glutenfri OCH mjölkfri diet som det hade blivit för mig. Eftersom jag hela tiden hade tänkt amma till han var 6 månader och han igår blev 6 månader så var det ju ändå rätt i tiden att sluta och därför fick det bli så. Det gick mycket smidigare än jag trott att sluta. Tror att mjölkproduktionen redan börjat stanna av i takt med att Devin åt mer och mer mat. De sista tre dygnen ammade jag bara 2 gånger per dygn och jag väntade till brösten var extremt fyllda och jag inte stog ut längre, sista dygnet ammade jag bara en gång och sen igår natt har det inte kommit någon mer mjölk.
 
Dock har denna utvecklingsperiod gjort att han sover sämre på nätterna och han vill inte somna i sin egen säng längre. Men förhoppningsvis vänjer han sig snart vid allt nytt och kan sova gott igen. Om inte så är han ju väldigt mysig att ha jämte sig med... :P
 
Nu är gröten uppäten och pyjamasen på så nu är det dags för mamma Jeanette att läsa saga och natta sin lilla pojk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0