Besöket på sjukhuset.

I måndags var Devin hos doktorn så de kunde kolla hans hjärta igen. Vid 6 veckors kontrollen kunde de höra ett blåsljud när de lyssnade på hjärtat. Det innebar en tid på sjukan så de kunde kolla upp det ordentligt med ultraljud. På sjukhuset kunde doktorn se ett hål mellan höger och vänster kammare. Han trodde dock inte att det skulle innebära någon större fara eftersom Devin var pigg och glad och åt som han skulle och ökade i vikt som han skulle. Men vi skulle ändå komma på regelbundna besök för att hålla koll på hålet. Så som sagt, i måndags var det dags igen. Till min stora lycka kunde doktorn inte längre se något hål, det hade redan vuxit igen!

När vi ändå var på sjukhuset gjorde de ett pricktest för att se var Devins utslag kan komma från. Det visade en liten reaktion mot mjölk. Det innebär att både jag och Devin måste avstå från all mjölk (alltså inte bara laktos) tills han blir ett år. Jag behöver ju bara avstå så länge jag ammar och det tänkte jag inte göra så värst länge till.

Devin har fått börja äta lite nu. Han verkar gilla det jätte mycket och han är så söt och duktig när han försöker äta. Hittills har han fått smaka gröt, banan och potatis och broccoli puré.

Lanzarote i bilder

Nu kommer lite bilder..

Vårt hotellrum.

Vår altan.

På restaurang med en kanna sangria, mums!

Tash Kalar till Alex förtjusning (jag lyckades t.o.m. vinna en gång :P)

En solsemester är ju ingen solsemester utan lite biljard spel :P

En solsemster är heller ingen solsemester utan en kall öl på en uteservering. Tror ni paret kollar in 1, Mig X, Alex eller 2, Devin ?

Jag och Devin skålar med mjölkersättning och sangria!

Devin älskade att kunna ligga och sprattla fritt i vagnen och inte ligga stel som en pinne i en overall som här hemma i Sverige.

Matpaus längs strandpromenaden. Det var hög konkurrens om bänkarna och vi fick slå oss fram för att få en plats!

På besök i ett shoppingcenter.

Tapas

Weei en bild på oss alla tre!

Jag klippte mig därnere, det såg förjävligt ut! Det fanns nog inte ett hårstrå som var lika långt som ett annat och helt utan form. Igår var jag dock och fixade till det och nu är jag nöjd :) Så om ni ska åka till Playa blanca på Lanzarote, klipp er inte hos frisören i papagayo shopping center. Hon är antagligen ingen frisör över huvudtaget. Hon har väl googlat lite tips på klippning på nätet och så trodde hon att hon kunde klippa. Det kunde hon inte! Men här kommer en bild efter besöket hos en riktig frisör här i Sverige:

Så nu får det kanske räcka med bilder. För tillfället iallafall :)

Lanzarote

Har inte fört över bilderna från resan till datorn ännu så det här blir ett skriftligt inlägg om hur resan var så kör vi ett "Lanzarote-i-bilder" sen.

Resan får 4/5 toasters som Alex hade sagt :P Trots att vädret inte var på topp hela tiden (det hade vi inte väntat oss heller) så hade vi det kanon! Det är så skönt att bara få komma bort från vardagen lite. Vi hade kvalitetstid nästan hela tiden :)

Dagarna började med frukostbuffe där de till och med hade glutenfritt bröd till mig! Högsta poäng på den!
Efter frukost bestämde vädret vad vi skulle göra, det var ofta lite molnigt på förmiddagen så då spelade vi spel eller gick promenad och såg oss omkring. Lunch gjorde vi oftast på rummet, kom på en skitgod pasta som vi gjorde flera dagar. Vi kallar den Lanzarote-pasta :P Ett par timmar varje dag låg vi vid poolen och läste och solade och Devin sov i sin vagn. Det blev en del besök på någon bar på strandpromenaden i eftermiddags solen och på kvällen åt vi restaurang. Vi åt väldigt mycket och jag som var så glad att jag lyckats gå ner så mycket i vikt la på mig 2,5 KILO!! :( Men det får det vara värt :P

Devin skötte sig verkligen exemplariskt hela semestern, han gillade nog det lite varmare klimatet. Han var glad och nöjd nästan jämt och flirtade och charmade allt och alla. Det fanns nästan inte någon som gick förbi honom utan att le och prata med honom. Ett riktigt litet charmtroll är han ;)
Både flyg och tågresan gick också jätte bra. Han sov nästan hela tiden och när han var vaken fortsatte han charma medresenärer. Måste medge att man blir en aning mallig och stolt som mamma hehe.

Nu bara längtar jag till våren! Eller till en ny resa, för man har ju inte blivit avskräckt från att resa med småbarn iallafall.
Ha det gott!

Vår resevagn

Efter att flera av våra vänner berättat för oss hur vårdslöst barnvagnar behandlas på flygplan bestämde vi oss för att följa de goda råd vi fått och införskaffa oss en resevagn. Vi hittade en billig på blocket i helgen som vi bums åkte och köpte. Här är den! :)

Babysim och pulkaåkning

Idag har vi varit på babysim. Det var jätte mysigt och kul. Vi fick lära oss några olika sätt att hålla bebisarna i vattnet och lite övningar och ramsor att utföra i vattnet. Devin trivdes som fisken i vattnet. Här kommer ett par bilder på Devin och hans kompisar Sixten och Ludvig :)

Efterosm det nu kommit lite snö passade vi på att testa babypulkan som Devin fick i julklapp. I morse tog vi en liten tur runt huset, Devin verkade gilla sin pulka :)

Gunnar

Idag gratulerar jag alla som heter Gunnar på namnsdagen. Det innebär bland andra farfar, pappa, min lillebror, min kusin, min fasters man och min son. Det namnet ligger mig varmt om hjärtat och har en alldeles speciel betydelse. Konstigt hur ett namn kan få sådan betydelse och utstråla sån värme. Det är viktigt för mig att ett andra namn har någon slags betydelse, jag skulle t.ex. aldrig kunna döpa mitt barn till ett extra namn bara för det är fint. Har man inget släkt namn eller ett namn med viss betydelse kan det räcka med ett namn tycker jag. Men självklart får andra föräldrar göra precis som de vill när de väljer namn till sitt barn, det är inget som stör mig :)

Nu ska jag till Ikea, ha en bra dag!

Inge fel med vardag :)

Nu är vi åtta dagar in på det nya året, Alex har efter 17 dagars ledighet börjat jobba igen och vardagen är här. Igår var Devin och jag på årets första babycafe, idag var vi på årets första mamma-core jympa och i morgon ska vi till Ikea och fika med två från mamma-gruppen. Inge fel med vardag med andra ord :P Men självklart saknar vi pappa Alex, det är verkligen lyx att vara två!

Om lite dygt en vecka åker vi äntligen till Lanzarote, jag längtar som in i bomben! Ska bli så underbart att få komma iväg, bara vi i vår lilla familj (minus Steffen då) utan telefoner, datorer eller tv och bara få njuta av lite sol och värme (förhoppningsvis), god mat och varandra. Har redan börjat packningen och planeringen i mitt huvud och börjat skriva listor. Jag är ju en extrem skriva-listor-människa. Hade inte klarat mig en sekund utan mina listor! Det kommer bli mycket packning till Devin och mycket som måste inhandlas innan resa. Vårt största dilemma är om vi ska ha med babyskyddet eller inte. Fördelen är att Devin då kan sitta fast i bussen och om det blir dåligt väder har vi möjlighet att hyra en bil och köra runt och utforska ön lite. Negativt är att det blir ännu en tung sak att släpa på, vi har då mindre vikt kvar att packa och dessutom vet vi inte ens om vi kommer nyttja den när vi är där. Vi kanske inte alls vill åka runt och utforska ön...
Vi måste vara på flygplatsen redan klockan 5 på morgonen och måste åka dit dagen innan, därför har vi bokat rum på Hilton hotell. Tänk er va, bo på ett 5 stjärnigt Hilton hotell, det ska bli ashäftigt tycker jag! Vi ska ta ett ganska tidigt tåg så vi hinner utnyttja hotellrummet lite :)

Nu ska jag snart börja med kvällsmaten, idag blir det potatis och korv soppa, a la viktväktarna. Kör ett sista ryck utan godsaker och med viktväktar menyer och mycket träning innan semestern.