Hur stor ranson tur har man egentligen?

Det är fruktansvärt vad dålig jag varit på att uppdatera bloggen senaste veckorna. Men det är väl för jag känner att det kan bli lite tjatigt. Jag gör inte så mycket annat än är på min praktik, planerar inför min praktik, power-walkar och pratar telefon. Den här veckan har jag spenderat mängder med tid med en telefon fastklistrad mot örat. Anledningen till det är att jag försökt styra upp morgondagens valborgsfirande men viktigast av allt, VI HAR FÅTT LÄGENHET!! Ni anar inte hur skönt det är att ha det problemet ut världen också. Jag har haft flyt senaste tiden, det är så kul när det blåser medvind :) (Pepper, peppar.) Men jag blir så orolig, jag tänker typ att man bara har en viss mängd tur att ta ut, så har jag massa tur nu så kommer min dos ta slut och så kommer kanske resten av mitt liv bli en katastrof.. Det är samma tankar som jag har om vädret, om det tidigt på våren/slutet av vintern är alldeles för många fina, soliga dagar så kommer det inte finnas några fina, soliga dagar kvar när det väl blir sommar på riktigt. Ja jag vet, jag är knäpp.
Nu längtar jag till i morgon, av två anledningar. 15.30 ska jag träffa min blivande chef på omsorgsförvaltningen och skriva på massa papper, anställningsbevis och sekretess bl.a. Och så ska jag även få mitt schema, ska bli så kul att få veta hur man jobbar i sommar.
Sen är det stort valborgsfirande utanför kåren med live-band och tävlingar, sånt som jag bara älskar. Sitta i gräset och softa och umgås. Sen fortsätter festen inne på kåren med band som spelar där med. I've got a feeling, thats it's gonna be a good night! Har köpt ett nytt rött vin som jag har en känsla och förhoppning att kommer smaka utsökt :) I love rött vin!
Dock måste jag ha i bakhuvudet hela kvällen att det finns en morgondag också. Ska upp tidigt på lördan och rida. Sen vill jag ju inte tillbringa hela lördagen bakfull när det är hela två veckor sen jag träffade mina älsklingar.

Ha det gott, gott folk! :)

Kommentarer
Postat av: kerstin

Grattis Jeanette,

Jag hoppas att du får mera tur i livet.

Lycka till hjärtat

kram

2010-05-01 @ 12:23:28
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: malin

men jeaentte, det handlar ju inte om tur utan skicklighet!! Du fick jobbet för att du var perfekt för det och lägenheten för att det var er tur=) Puss!

2010-05-02 @ 10:28:24
URL: http://malintunis.blogg.se/
Postat av: renee

Håller absolut med Malin i detta fallet :-)

2010-05-05 @ 20:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0