Tillbaka till vardagen.

Till att börjar med tänkte jag bara säga att jag tror att jag sluta länka på facebook efter varje inlägg jag gör, länkar kanske någon gång ibland istället..

I måndags började skolan. Den här kursen handlar om en massa konstiga saker. Som t.ex. atomer och molekyler och sånt där. Biologi är inklämt i kursen med. Idag läste vi om växters fortplantning. Det var en cell hit och två celler dit som blev si och så och jag fattade ingenting.... Ja herregud.

Efter dagens föreläsning gick Malin och jag till en mässa för studenter där företag står och gör reklam för sig själva och lockar en med godis och annat kul (t.ex. jo-jo, tandkräm, cykellysen, vatten). Kom hem med hela väskan full av grejer, godis och broschyrer.

Nu är jag super mega trött. Tror jag håller på att inleda en rejäl förkylning. Varje morgon när jag vakanr känns huvudet tjockt och tungt och så har jag som en klump i halsen när jag ska svälja. Men det var länge sen jag var sjuk så det är väl min tur nu. Om det inte bara är en övergående fas, man vet ju aldrig.

Igår tog jag och Malin tag i vårt simmande igen och jag har faktiskt lite träningsverk efter det idag. Känns skönt! :) Och nästa vecka börjar fortsättningen på buggkursen jag och Alex gick i vintras. Weei det ska bli jätte kul!

Nej nu ska jag lägga mig i soffan och läsa lite i en av kurslitteraturen, som inte är vidare bra, och kanske sova en stund. Ikväll blir det tjejmiddag! :)

Bulgarien i bilder.

Här kommer lite bilder från semestern :)

Utsikten från rummet.

En av hotellets pooler.

Maten på favoritrestaurangen Djanny.

FRUKOSTBUFFÈN 4 av 5 toasters!

Stranden!

Ett försök till hopp-bild. Vårt hotell i bakgrunden!

Bulgarisk nationalrätt, "Shopska-sallad".

De galna britterna hehe :)

Vi verkar glada iaf....

Nessebar

PUB CRAWL!

SHOPPINGEN!

PUST! Det där tog tid! Nu ska jag ner och laga mat. Vi har gjort upp ett vecko-mat-schema och idag står det fisk på menyn! Tjao :)

We're back!

För några timmar sen kom vi, efter en heeeelt underbar vecka i Sunny Beach, Bulgarien, hem till vår lägenhet i Kalmar. Ända sen igår kväll klockan åtta har vi varit på resande fot. Kom inte fram till Köpenhamn förrän mitt i natten så vi sov en natt på ett super billigt lågbuget hotell nära flygplatsen för att sedan, när vi sovit klart, ta ett billigare tåg hem till Kalmar. Vi trängde ihop oss i en liten enkelsäng i ett pytterum :)

SJälvklart har vi en massa härliga bilder, men eftersom Alex också är hemma (såklart, det är ju söndag) har jag förpassats till min (eller egentligen mammas) super långsamma dator så jag är inte sugen på att sitta och lägga upp bilder nu när det kommer gå i snigel fart. Därför får det bli en liten skriftlig version nu så kommer bildversionen senare.

Resan blev en riktig "feel-good" resa där vi bara gjorde precis det vi kände för och i princip inte planerade nånting alls. Vi åt en massa god mat på en massa olika restauranger. Vi hade tur med maten, bara en dag blev vi besvikna för maten smakade INGENTING. Det var tråkigt, för det såg himla gott ut när den kom in som ett jättestort grillspett på en planka. Men som sagt, förövrigt åt vi jätte gott. Favorit stället hette "Djanny".
Drack gjorde vi med, oh ja. Gott vin, goda drinkar, goda öl....T.o.m. en å annan shot slank ner (ja även tequila). Vi träffade ett gäng galan britter en kväll som försåg oss med kopiösa mängder shots och öl. Helt plötsligt när vi vinglade hem till hotellet insåg vi att klockan var över FEM! Dagen efter var mindre rolig... Men vi lyckades ändå ta oss i kragen och åkte till mysiga Nessebar och strosade runt. Gick tillbaka och det var verkligen HUR LÅNGT SOM HELLST! Stackars mina sandalbeprydda fötter... Men det var kul att verkligen se hela Sunny Beach. Dock slutade det inte bra, Alex plånbok blev stulen av någon jävla fitt-ficktjuv! Blä på han! Detta medföljde att vi var tvugna att besöka den Bulgariska polisstationen. Sicket jävla korupt skitställe alltså. De verkar inte göra själ för sin lön. Men allt som har med det att göra har vi förträngt :)
Vi hängde även med på en bar-runda. Skit kul! Det var asmycket folk som gick från pub till pub och skrek "happy viking" och sjöng. På pubarna dansade vi så svetten rann!
Shopade gjorde vi med! Jag köpte tröja, linne/klänning och stickad långtröja. Men det bästa av allt, Alex köpte nya skor!!! :) Hehe. Å så köpte han jacka, tröja och ny plånbok.
Men det vi ändå gjorde allra mest var SOLA OCH BADA och spela strandtennis. Vi kom upp till 215 som mest :) Vädret var jätte behagligt, varmt och skönt men inte så man svimmade eller svettades konstant. Vattentemperaturen var svalkande och behaglig.
Slutligen, höjdpunkten på resan var när vi besökte ett spa och gjorde en "romantisk behandlig för två". Vi blev rejält ompysslade. Först fick vi oss ett turkiskt bad, sen en avslappnande ansiktsmask, sen en utförlig helkroppsmassage och till sist champagne och jordgubbar i ett bubbelbad för oss själva. Allt tog ungefär 3 timmar. Om något par ska åka till Sunny Beach tillsammans rekomenderar vi verkligen det här!

Det var allt jag kommer på just nu. Nu ska jag nog packa upp min resväska sen blir det kanske sista Harry Potter filmen...

En tequila är en för mycket.

Vad dött det var här då.. Den här gången ska jag inte skylla på att jag inte haft något att skriva. Har varje dag kommit på massa saker att blogga om men så har det dykt upp något som gjort att jag inte hunnit. Sen har de liksom lagrats på varandra och jag har inte vetat var jag ska börja.

Skolan börja snart och jag har skrivit ner schemat i min kalender, inte glad över schemat, kommer bli mycket mer skoltid än de två föregående terminerna. men jag studerar ju faktiskt så det är väl inte så konstigt att jag ska behöva vara i skolan varje dag... Men jag komemr ju itne kunna jobba lika mycket och det suger verkligen för jag behöver de där extra pengarna! Får börja leva riktigt snålt alltså.. Har börjat med att säga upp min ridplats iaf. Tråkigt men sant.

Nu handlar det bara om två ynka dagar innan vi åker till Bulgarien! Så nervös som jag är inför den här flygresan har jag aldrig varit! Jag är nervös för att tåget kommer strula så vi missar flyget. Jag kan itne sluta tänka på det, asjobbigt! Men fy farao vilken härlig vecka jag och Alex kommer ha när vi väl är där. Bara han och jag :) Så fort jag bloggat kalrt ska jag börja packa. Idag ska jag även hinna med att hämta mina skor som varit inne på operation omklackning och växla pengar.

Något som kan vara värt att nämnas var att jag och Alex plockade svamp i söndags. Det var första gången för mig och jag tyckte det var skitkul och spännande. Man gick där och letade och letade på marken och lite då och då hittade man några gula skönheter. Det gick sådär lagom lång tid mellan upptäckterna att man liksom inte tappade hoppade men det var heller inte för enkelt så det dök upp kantareller hela tiden. Så det blev några smörgåsar med kantareller på, mumsfilibaba :)

Nej nu är det nog dags att sätta igång med packningen. Måste förtränga bakfyllan bara..Var ute på vallen och dansade igår. FRörsta gången för mig och jag ahde skitkul. Skulle dock struntat i den där tequilan, det bådade inte gott!

Jobb, jobb, jobb.

Jobbat heeeela helgen lång, 8-21, alltså inte en särskilt social helg för min del. Idag har jag jobbat lite på mitt "extra-jobb". jag har rensat rabatter hos en farbror i fyra timmar. Sen värkte ryggen och magen kurrade så jag cyklade hem. Men jag ska dit och fortsätta imorgon igen. Det är så jag tjänar ihop fick pengar till Bulgarien resan. Det är MINDRE än två veckor kvar nu. Jag längtar så jag får ont i magen!!!!

Nu ska jag duscha av mig all jord jag har över hela kroppen, sen ska jag nog sätta i mitt löshår. Jag måste ju öva så jag kan göra det snyggt (och gärna snabbt) när det väl gäller. Lite kompis häng hos Karin ikväll. Hon har samlat alla så vi kan hitta på något allihop för nu drar hon till USA jätte länge. Jag vill också till USA! Undra när man ska åka dit egentligen....

Hade inte så mycket att säga idag som ni märker :)

Pusshej

Stackars lillkillen! :(

Helt plötsligt, när jag, Alex och Robert var mitt uppe i en helt otroligt spännande strandtennis turnering (efter att ha spelat någon form av "crocket-golf") kom lilla Steffen lunkande och ville krypa under min stol. Då såg vi att han halltade, vi tittade på tassen och den var full av blod! Den blödde verkligen rejält och vi försökte lokalisera var skadan kom ifrån. Både var på tassen det var skadat och så försökte vi följa blodspåren för att ta reda på vad som kunde ha hänt. Utan resultat dock. jag blev såklart jätte orolig så det var tur jag hade lugna Alex och Robert med mig. Vi ringde Alex pappas tjej som har kennel och antagligen varit med om många hundskador och fick rådet att tvätta av såret och lägga förband på eftersom de ändå inte syr en skadad trampdyna på djursjukhuset.

Steffen var jätte duktig och sa knappt ett pip! När förbandet var på ville han mest sova, han låg i mitt knä jätte länge. Även idag har han mest sovit, på golvet eller i mitt knä. Men det har slutat blöda och han haltar mindre idag. Stackars lillfisen. Och matte är såklart jätte orolig. men han är en tuff kille!

Bödasand!

Det blev en super lyckad liten mini-semester i Bödasand för mig och Alex. Vi började semstern med att slå upp tältet, se oss omkring och så ville Alex såklart bada (han säger nog ordet bada 300 gånger per dag hehe).

Senare gick vi på afterbeach, där spelade ett jätte bra band som hette "Hildas gitarr", vet inte riktigt vad man kallar musikstilen, men någon slags glad fartfylld raggae.

På kvällen var det underhållning på stora scenen, Mojje och ett band som spelade blandad skön sommarmusik :)

Dagen efter började molnigt så vi åkte en sväng med bilen, bl.a till Byxelkrok där det var marknad, köpte ett mirkaelmedel som tar bort fläckar på två sekunder bara genom att gnida på det på fläcken. Helt ofattbart! Det funkar verkligen med, det är det som är det sjuka.. Gjorde även ett besök på Valles. Sicken skitaffär! Ren besvikelse. Men det berodde antagligen på de lite väl höga förväntningarna jag byggt upp...hehe.

Redan första dagen kom filmteamet som spelar in realityserien "Bödasand" fram till oss och ville få tillåtelse att filma oss lite under vår vistelse eftersom de varit på jakt efter ett yngre par. Inte särskilt genomtänkt sa vi ja och gav dem tillåtelse. Kan bli riktigt pinsamt det där...man vet ju hur de brukar vinklar folk så de framstår som riktiga idioter.. Jaja, vi var nog rätt tråkiga så är ju inte ens säkert de tar med oss på tv.. Men man får väl hålla utkik i höst! :P

på kvällen blev det lite bad (för Alex del)afterbeach, besök hos Alex bekanta och grillning.

I måndags sken solen och det blev strandhäng till tusen!

Grillbuffé på kvällen. Nice!

Efter vi blivit filmade när vi plockade ner vårt tält igår och checkat ut från campingen parkerade vi bilen och gick sen raka vägen tillbaka till stranden och spenderade några timmar där innan vi åkte hem igen och vår semsester var över. För den här gången....

Sicken jäkla tyr att jag och Alex har varandra! Vad hade vi gjort annars liksom? Älskar dig baby!