Köpenhamn ffs!

Efter två fullspäckade dagar i Köpenhamn är man ganska trött och sliten. Men varenda verkande tå var värt det! Vi har verkligen haft skit kul. Malin och jag :)



Först utforskade vi hotellrummet..



...sen staden. Vi har gått en massa dessa dagar för att se så mycket av Köpenhamn som möjligt (och hinna kolla i så många affärer som möjligt såklart...). Där är verkligen fint.



Vi undrade om det var okej att ta en hoppbild mitt i Danmarks huvudstad, vi kom fram till att det kanske inte var det, men gjorde det endå!!



Efter långt letande efter en restaurnag som serverade glutenfri mat hittade vi en. Det är hopplöst att äta ute när man är glutenintolerant. Stackars Malin som också får lida av min sjukdom..

Mätta och glada kunde vi fortsätta med vårt shoppande.



Kanske en sån här...



Eller varför inte en sån här....

Malin och jag är gasnka bra på att komma på anledning till varför det är dumt att INTE köpa något. Så när dagen var slut hade vi gasnka mång kassa med oss till hotellrummet :) Jag hade bl.a köpt ett par ascoola leggins, men var inte helt lätt att få en bra bild på dem hehe..



Kjolen och linnet köpte jag med.

På kvällen var det dags att göra Köpenhamn osäkert. Vi hade en REJÄL förfest på rummet. Eller rejäl var kanske att ta i. Men vi hade jäkligt roligt iaf! Vi drack vin och lekte lekar. Vi hade bestämt oss för att gå till en tio kronors bar vi såg på dagen, men när vi kom dit var det stängt. Så vi gick in på baren jämte istället.



Japp, såhär lunga och städade var vi heeela kvällen! Eller inte! haha. Hade vi suttit såhär till 05.30 på morgonen när vi stapplade in på hotellrummet hade vi nog somnat...



Vi spelade något fotbolls-spel med några fotbolls-huliganer och sjöng karaoke på Sam's bar. Sen käka vi natta-mat på Burger King, mer behöver ni inte veta :)



På Burger King i Köpenhamn har dem inte glutenfritt bröd. Ser ni att det bara är en liten köttbit med ost på jag äter haha. Och handen bakom med en hamburgare i är inte min, jag har ju lila nagellack, haha..



Dag 2 bjöd på sol och vackert väder. Alltså, på med solbrillorna och sen lunch/frukost på en uteservering.





Vi gjorde även ett besök i "vor frelsers kirke". Ända upp i toppen på detta kyrktorn klättrade vi.



Utsikten var underbar..



Det blåste rejält där uppe och trots att ag itne alls lider av någon höjdskrcäck var det lite läskigt..



Vi gjorde även ett besök på Chris, det är så jäkla soft och mysigt där. Jag hade önskat att vi inte var bakis när vi var där, så kunde vi också slagit oss ner i gräset och druckit en öl.



På eftermiddagen slog vi oss ner på en mysig uteservering. Jag åt världesn största och godaste nachos-tallrik. Mmmm... vill ha!

Vi hann även med att besöka tre museum. Believe it or not, guiness rekord och the mystic exploatore.



Världens längsta man var en aning längre än mig..



På tågresan hem var vi trött vill jag lova! Då var det tur att jag köpt en rosa jätte bra sjal i Köpenhamn som funkar utmärkt som täcke. En rosa sjal är alltid bra att ha. :)

Jag har massa bilder och skulle kunna hålla på i en evighet, men nånstans måste man ju sätta punkt. Tack Malin för världes roligaste Köpenhamns resa :)

pusshej!

Kommentarer
Postat av: malin

Åhh så fina bilder=) och tack själv hörrdu, det får vi göra om! Kanske inte alla delar hehe, men det mesta=)

2010-04-08 @ 17:53:45
URL: http://malintunis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0