Övning ger färdighet!

"Kan inte du göra något imorgon?", sa en tjej till mig idag när vi promenerade tillbaks till skolan efter utedagen.
"Göra något? Hur menar du nu", undrade jag.
"Ja, du måste ju göra något, som Anna. Inte bara sitt och titta på, då lär du dig ju inte att bli lärare", sa hon.
"Det har du alldeles rätt i", svarade jag. "Men jag kasnke inte kommer göra något redan i morgon, men senare kommer jag göra det".
Smart tjej, man måste ju faktiskt öva för att lära sig.
I morgon ska jag intervjua fyra ungar om vad deras läs- och skrivvanor. Spännande!

Det är kul på praktiken! Men jag har förstått att den tröttar ut en. Igår när jag kom hem och satte mig för att läsa lite kurslitteratur somnade jag och samma sak hände idag. Barnen är verken särskilt jobbiga eller högljuda så det är nog inte det som gör en trött. Utan det är nog alla nya intryck, tankar och försök att hänga med och komma in i det nya samt alla nya människor man träffar som tröttar ut en lite.

Nu ska jag sticka iväg och simma några längder. Igår power-walkade jag till praktiken på morgonen. (Och hem med för den delen, men då pratade jag i telefon så då gick det inte riktigt lika fort).

Tjao!

Kommentarer
Postat av: malin

Åhh jag ska också göra mina intervjuer imorgon, coolt=) Smart tjej det där, kanske var hon egntligen inte verklig, utan mer som ditt samvete som talade till dig?! jag ska hålla en lektion imorgon, eller iaf inledningen. Hoppas det går vägen! Lycka till i fortsättningen vetja=) puss!

2010-04-13 @ 19:53:10
URL: http://malintunis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0