Söndriga brevlådor och vårpasta!

Igår morse när vi vaknade såg vår och de andra brevlådorna utanför mammas hus ut såhär.



Jag förstår inte hur folk bara kan få för sig att förstöra på detta viset. Hur får man iden? Vad är det som är så himla kul? Saknar dessa mäniskor helt förstånd. Nu var det här kanske inte världens allvarligaste grej, det var bara "några brevlåda". Men det var inte Deras brevlådor. Vad förstör de nästa gång? Förra helgen när jag var i Kalmar hade någon/några repad och skurit sönder däcken på ALLA bilar längs en gata utanför min lägenhet (tur för mig att jag inte parkerat där). Det kan bli enorma kostnader för bilägaren plus att man inte kan använda bilen förrän däcken är lagade. Tänk om någon skulle till jobbet, eller t.o.m till sjukhuset för någon olycka hänt. Såna här förstörelser fyller ju verkligen ingen funktion alls, de känner inte ens människorna de förstör för så det handlar alltså inte ens om hämd eller ilskar mot någon.

Igår var jag på kalas hos mina tvilling-kusiner som fylde 8 år. Det var trevligt :) Min moster, hennes man och en av deras söner, alltså min kusin var där. Har inte träffat dem på väldigt länge! Fick en chock när jag såg hur stor min kusin blivit. Det är tråkigt att vi inte umgås med dem längre. Men sånt är livet, saker och ting förändras.

Jag är hemma själv i mammas hus ända till sent imorgon kväll för igår åkte mamma till Stockholm. Hon ska gå någon vakt och receptionist-kurs och lära sig vara trevlig, hur ska detta gå.....? ;P
Så idag lagade jag mat själv, till mig själv.

Så här kommer dagens recept (jag skriver nog det mer för min egen skull än er ;P):

Vårpasta

Koka pasta.
Fräs salladslök, sparris, zuchini och ärtor. Tillsätt 1 dl mini creme fraich och 250g mjukost. Hetta upp.
krydda med svartpeppar, salt och rivet skal av citron.
När pastan är klar häll av vattnet men spara lite. Häll över grönsakerna över pastan och rör om. Servera varm med parmesanost.
Jag stekte en kassler bit och hade till.
Mumsfilibaba!




Kommentarer
Postat av: Anonym

BLÄ! Stekt kassler är ju skitaäckligt!

2010-04-26 @ 20:40:37
Postat av: Jeanette

Det behöver man inte ha, är egentligen ett vegetariskt recept. men jag hade råkat lägga fram kassler (som jag trodde var kotletter) å var alltså tvungen äta det.

2010-04-26 @ 21:48:59
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: kerstin

ser jätte gott ut!Hon sköter sig bra här i Stockholm din mamma kul att ha henne här. Tyvärr är jag risig men men med tabletter funkar det

titta in i min blogg jag har bilder från globen kram

2010-04-26 @ 23:11:36
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0