11 December.

Hej kära blogg och läsare.
Denna helgen blir relativt lugn med massa julmys. T.ex. står julskinkan för tillfället i ugnen och pepparkaksdeg ligger på diskbänken och väntar på att få bakas ut. Nötter, clementiner, julskum och julmust-back är inhandlat. Julmust på back är ett måste vid juletid, så är det bara. Nu tror jag nog allt att julkänslan kommer infinna sig. I morgon ska antagligen jag och lillebror ta en runda på stan och se om vi kan hitta några julklappar. Måtte han inte vara bakfull imorgon för då vet i tusan när vi ska finna tid för vår julklapps-shopping...
Nu är frågan vad jag ska hitta på. Jag har som vanligt några saker jag borde göra. Men jag vill nog hellre göra någonting annat. Alex är iväg och kollar på innebandy så mitt sällskap närmsta timmarna/timmen blir antingen One tree hill eller boken jag började läsa i Karlshamn. Det känns som jag redan vet hur det hela ligger till men jag är ändå spänd på att veta om mina farhågor stämmer. Verkar vara en väldigt otrevlig bok iallafall. Precis som alla andra böcker där barn far illa. Bedragen heter den förresten om ni vill veta.
Jag bjuder på en liten gåta:
"Var har vägen inget grus, havet inget vatten och skogen inga träd?"

Hejsvejs

Kommentarer
Postat av: NIlleee

På kartan:P

2010-12-11 @ 20:09:03
Postat av: kerstin

kom ni iväg?Har Renee kommit hem?

Ha det bra vad mysigt du har det

kram

2010-12-12 @ 19:55:09
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: kerstin

kom ni iväg?Har Renee kommit hem?

Ha det bra vad mysigt du har det

kram

2010-12-12 @ 19:55:09
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: kerstin

kom ni iväg?Har Renee kommit hem?

Ha det bra vad mysigt du har det

kram

2010-12-12 @ 19:55:21
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: renee

Idag har jag köpt julklapp till dig. Gissa vad? Jag kan också gåtan efter lite hjälp :-)

2010-12-13 @ 19:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0