Om att vara eller icke vara musikalisk...

Igår kväll var jag å Roger som sagt på jam-kväll med Elina å Danne. Det var trevligt å jag gör mer än gärna om det igen. Vi satt länge å väntade på att jammandet skulle börja, snackade skit om allt möjligt, t.ex borttappade förlovningsringar, att jobba till sjöss, hur gärna man går upp klockan 6 en lördag, vart alla lägenheter finns å mycket annat. Tillslut entrade några gubbar scenen å improviserade fram lite ljud ur instrumenten. Jag tycker det är så coolt med musikaliska människor, att man bara kan ta ett instrument i handen å få det att låta behagligt utan att folk håller för öronen. Jag hade verkligen önskat att jag var lite musikalisk. Men jag KAN faktiskt spela tears in heaven :) Fast vet inte om folk vill eller inte vill hålla för öronen när jag gör det...

Idag har jag pluggat, det gör man ofta som högskolestudent. Läser om hur barn lär sig läsa och skriva. Under tiden jag läser klottra jag ner en massa anteckningar om boken, ska ha dugga på den nästa fredag.
Men Robert kom å avbröt mig/räddade mig, kan ju inte sitta å plugga när lillebror är på besök. Men sitta vid datorn å blogga, det går bra :)
Snart kommer Roger hem med en QP-cheese från McDonalds. McDonalds är min stora last här i livet, långt värre en ciggaretter å alkohol. Under hela min sjukdomstid nu när jag inte kunnat äta nånting, har jag tänkt, drömt å pratat om den dagen jag kan äta igen, då ska jag äta en burjager från donken. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna äta denna flottiga uppenbarelse, är ju inte bra i halsen än...

Smaklig spis!

Kommentarer
Postat av: Roger

Burjager? Ska du äta en burjager?

2010-01-29 @ 13:04:44
Postat av: Renee Svensson

Hoppas det smakar lika gott som du trodde det skulle göra :)

2010-01-29 @ 17:09:42
Postat av: Renee Svensson

2010-01-29 @ 17:11:41
Postat av: Jeanette

Du är inte sen du att märka ord lille Roger :)

Mamma, den var inte så god som jag trodde, brödet var tort, men ganska gott var det :)

2010-01-29 @ 17:40:00
Postat av: Mattias

hej shit va fin blogg du har, hur är läget idag? =)

2010-01-29 @ 18:05:58
URL: http://mattiasdeluxi.blogg.se/
Postat av: Tilia

fin blogg :)

2010-01-29 @ 18:22:34
URL: http://tiiiilias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0