Sol, bad och födelsedags-kalas!

Vilket väder vi har! Men bra väder resulterar i mycket att göra och mindre tid vid datorn och bloggen. Senaste dagrna har det hunnits med massor, lägger in lite bilder som tagits under dagarna som gått.


En utflykt till Öland och Köpingsviks strand.



Med picknick och hela faderullan :)


Vi besökte även Borgsholms slott...


...och tog en promenad i trädgården till kungafamiljens sommarstuga.


Det här är Steffen i trädgården till VÅR sommarstuga.


Igår hade jag födelsedags kalas med min släkt. Jätte trevligt :)

Idag har vi spacklat i nya lägenheten och flyttat vindsförrådet över till nya lägenheten. Skönt att ha det gjort. Vi insåg häromdagen att vi INTE har många dagar på oss att flytta. Egentligen har vi till sista men två av veckorna fram till dess jobbar ju Roger (eftersom han jobbar varannan vecka) och en av dem ska vi till Dublin + att jag jobbar en del dagar och nätter när Roger är hemma. Det här blir tajt med tid alltså.. Mamma kommer iaf till helgen och hjälper mig att tapetsera om i vardagsrummet. Hon är snälla min mamma :) När vi bärt och spacklat klart cyklade vi bort till talludden (eller heter det tallahgen) och tog ett kvällsdopp, mega super duper skönt).

Nu har Roger tagit bussen upp till Oskarshamn för att mönstra på destination Gotland igen. Jag och Steffen är alltså ensamma hemma en vecka. Men vi ska nog klara oss bra, lilla Steffen och jag. Som sagt har jag ju att göra så jag lär inte bli uttråkad :) Trots det ska jag ha en lugn dag på stranden imorgon innan jag går på nattskiftet. (Det är så kul att det blivit så himla varmt i vattnet! Stackarna i Karlshamn har bara 16 grader säger de..) Ibland behöver man göra det man känner för istället för det man borde :)

Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: kerstin

snälla mammor är bra att ha:)

hälsa familjen

kram

2010-07-06 @ 21:44:58
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0