En söndags förmiddag..

Nja jag vet inte det, om jag tyckte vinnaren på melodifestivalen var så värst bra. Tyckte den var ganska tråkig, en sån låt som försvinner i mängden. Men Anna sjunger ju jätte bra.
Och jag somna såklart på soffan strax efter alla sjungit sitt bidrag. Sen vaknade jag av att Anna sjöng och undrade varför Hon sjunger igen? "Det var hon som vann", svarade Roger. Otippat tyckte jag.

Gud vad skönt att slippa vara bakis en söndag för en gångs skull. Tycker man har varit bakis alldeles för många söndagar detta året.. Och härligt väder är det!:) Jag har precis gått en runda med Steffen i morgon solen. Eller gått och gått. Jag haltade väl mest fram, har fått ont i mitt knä igen, brukar få det åtminstonde en gång per år. Inget kul, för jag vet ju vad jag har att vänta och det brukar hålla i sig rätt länge. Får gå till apoteket och köpa sån mirakelsalva jag fick av Anders en sommar när jag hade så ont att jag nästan grät när jag körde bil, så kanske jag hinner lindra det värsta.
Får jag klaga lite till? I så fall vill jag tala om att helt utvilad är jag inte denna söndag ändå. Har sovit jätte dåligt inatt, dels för knät men också för att jag har gjort något med ryggen, precis vid axeln, så det har inte varit många ställningar jag kunnat sova i inatt utan att vakna av smärta. Undra vad det kan vara, gör förbannat ont. T.o.m. ondare än knät för tillfället. 

Nu ska jag ha en lugn och mysig förmiddag. I eftermiddag ska jag till Malin och plugga. Vi har fått hemtentan och tänkte börja med den i tid. Att göra saker i tid är alltid skönt. Särskilt när det handlar om skolgrejer som det alltid finns en deadline på. Då är det inte kul att behöva sitta konstant det sista dygnet med uppgiften, det blir sällan bra då heller för man orkar inte.
Annars kan jag tycka det är rätt skönt att vara lite stressad och ha mycket att göra. Iallafall om det är något man ser fram emot. Då hatar jag att bara sitta och vänta. Då är det jätte bra att planera in så mycket som möjligt innan händelsen, så mycket att man känner att det är knappt jag hinner med. Så helt plötsligt är det dags att göra det man väntat på utan att man behövt vänta :)

Njut av solen!
/Jeanette

 Vad jag längtar efter grillsesong!!!!

Kommentarer
Postat av: kerstin

hej Jeanette!

Fina bilder ser ju jätte vintrigt ut i södra sverige med.Idag är jag bakis inte så ofta det händer men men idag är jag det för mycke skumpa,vitt vin med kul hade vi kram lycka till med Tentan Kerstin

2010-03-14 @ 20:38:15
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: renee

Vad jag längtar till sommaren och dess grillkvällar.Vi kanske ska grilla den 3 april?

2010-03-15 @ 20:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0