Ibland måste man bara göra det som känns rätt för stunden.

Nu har jag tagit ett beslut. Jag ringde 4 kök och meddelade att jag inte kommer och provjobbar på torsdag. Kanske kommer jag stå utan jobb i sommar, men det får nog vara så i så fall. Det känns inte bra att vara på 4 kök och det jag hoppas på istället är mycket mer utvecklande för mitt framtida jobb som lärare så jag ska hålla alla tummar jag har och hoppas på att jag får det istället. Chanserna är goda men jag är ännu långt ifrån en anställning. Men ibland måste man väl våga chansa och följa sin magkänsla, eller?

Idag har jag varit på stan med Malin. Vi lunchade, gick och kollade i affärer och åt en klass på McDonalds. Jag trodde inte att jag skulle komma hem med något fynd eftersom jag är totalt pank såhär två dagar innan låning. Men tror det eller ej, jag hittade linnet jag tänkt köpa länge på ginatricot på rea, kostade bara 49kr och jag hade ett presentkort på 71kr i väskan, så det hade ju bara varit dumt att inte köpa det.

Nu ska jag nog ta och skicka in hemtentan, ingen mening att dra ut på det längre...

/Jeanette

Kommentarer
Postat av: kerstin

Bra Jeanette ta ett jobb som du har nytta av inom barnomsorgen eller något kul att du fick med en påse hem det är alltid kul kram ha det bra från ett soligt Stockholm

2010-03-24 @ 13:18:56
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: Karina

Kommer man våga låta sitt barn ha dig som lärare???

(Vi lunchade, gick och kollade i affärer och åt en klass på McDonalds) ;)

Gjorde helt rätt i det där jobbet!!

2010-03-24 @ 17:57:56
Postat av: kerstin

läste det med,åt en klass på McDonalds..???

2010-03-24 @ 22:27:36
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: renee

Hoppas klassen smakade gott för det är låning i dag. Eller???? :-)

2010-03-25 @ 17:06:02
Postat av: renee

nu har mamma fattat du har låning o jag har löning :-)

2010-03-25 @ 19:31:12
Postat av: Jeanette

Var mitt inlägg förvirrande? Jag åt inte en klass (JAG LOVAR) det blev bara lite fel, det var en helt vanlig GLASS jag åt :)

Å ja mamma, det stämmer, jag får lÅning och du lÖning.:)

2010-03-26 @ 11:24:22
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0