Jag är glad:)

Idag är en bra dag, ja verkligen en bra dag.
Den började med att jag och Malin jobbade ett par timmar, tog lite roliga hoppbilder som vi brukar roa oss med och försökte förmå lite människor att välja FMR's jobb coacher. (Är du som läser arbetslös, anlita en jobbcoach från FMR, det är helt gratis och jätte bra).
När jag kom hem duscha jag (eftersom jag inte kunde göra det imorse för idioterna som arbetar med gatan här utanför helt utan förvarning stängde av det igen) och gjorde iordning mig. Sen begav sig jag och Roger ner på stan. Vårt första stopp blev biblioteket. Där åt vi salladsbuffe, alldeles underbart gott.



 Jag vet inte vem handen tillhör...

Sen lånade jag en hel hög med barnböcker som jag ska läsa igenom och se om någon skulle passa att läsa upp för eleverna som jag ska boksamtal med nästa vecka.
Sen gick vi vidare in till stan. Vi gick över den mysiga bron vid fngelsen, Roger hade aldrig gått där förrut. Han tyckte det var jätte mysigt, även om han ser uttråkad ut på följande bild. Men det ÄR han inte. Jo på att jag vill fota hela tiden möjligtvis.. Men det är smälla man får ta när flickvännen skaffar en blogg :)



 
Kalmar är fint.
Inne i stan var vi på jakt efter ett par solbrillor till Roger. Han hittade ett par snygga pilotbrillor. Vi var inte på jakt efter något till mig. Men jag hittade en vårjacka som jag bara inte kunde motstå.

Klockan 16.00 skulle jag på arbetsintervju på 4 kök, en restaurang mitt i stan. Det gick SKITBRA :) Chefen gillade mig och tyckte jag hade lyckats samla ihop gott om erfarenhet på de här åren jag levt. Så lördagen den 13 mars ska jag provjobba och går det bra är jobbet mitt. SÅ håll nu tummarna för mig att det går bra!

Ikväll är det äntligen andra avenyn igen, har varit uppehåll i en evighet nu pga den satans OS-skiten.
Fram tills dess ska jag antingen ta det lugnt i soffan och äta en tallrik yoghurt och flingor, eller slänga i mig en tallrik yoghurt och flingor och sen rensa min garderob, den är helt överfull och mycket av det är gammal skit jag inte använder och därmed inte har i min garderob att göra.

Trevlig kväll gott folk!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh en vårjacka, undrar hur den ser ut!? Jag köpte förresten en klänning och en kjol av Elina, samt en klänning och en kjol på stan.... Ouups=)

SKUMT att Roger lyckats bo i Kalmar så länge utan att gå på bron!!! Bra att du tvingade över honom=)

2010-03-03 @ 21:14:15
Postat av: Jeanette

2010-03-04 @ 09:21:46
Postat av: Jeanette

Jag antar att det är Malin som skrev komentaren, rätt? Den är svart från HM, ska lägga ut en bild sen. Åh gjorde du, hur ser dom ut?

Ja, visst är det! Men nu hr han gått där och vill fortsättningsvis gå där varje dag för det var så fint :) eller kanske inte varje, men han tyckte det var fint :)

2010-03-04 @ 09:23:19
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lycka till med provjobbet!!

2010-03-04 @ 09:34:25
URL: http://visnybro.blogg.se/
Postat av: renee

Är det nya koftan jag ser skymta under jackan :-)

2010-03-05 @ 07:00:15
Postat av: Jeanette

jaa det är det :)

2010-03-05 @ 17:27:30
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0