Jag är skådis ;)

Sicka skådespelartalanger vi har i klassen. Har haft sagofestival idag. Alla studiegrupper har fått välja en saga som man fått gestalta och sedan utveckla ett tema-arbete kring. Vi i min studiegrupp valde "Den fula ankungen" som vi moderniserade och gjorde en pjäs om en utstött elev i skolan som tillslut hittade en plats den passade in i och kunde vara sig själv. Vår modernisering skillde sig markant från den ursprungliga sagan men budskapet att känna att man passar in följde med. Vårt tema handlade sedan om allas lika värde, utanförskap och mobbning.
Jag var den utstötte, jag valde den rollen själv för jag tänkte att jag mest skulle gå omkring och se ledsen och utanför ut. Jag blir nämligen ohyggligt nervös när jag ska stå framför en massa folk och prata och agera, scenskräck helt enkelt. Istället blev det som så att min karaktär skulle stå och tänka högt för sig själv mellan varje scen i ett blått ljus. Men jag är ofantligt stolt över mig själv nu om jag ska vara ärlig. Det gick faktiskt bättre än jag förväntat. Kanske är jag påväg att komma över min scenskräck. Jag älskade ju att stå på scen som barn så nånstans inom mig måste väl den sidan finnas..kanske..
De andra grupperna hade valt "Dummerjöns" och "Guldlock och de tre björnarna", fick se två varianter av den. En mycket rolig och givande förmiddag.
Nu har jag och Malin jobbat två timmar och alldeles strax ska jag springa bort till friskis och jympa lite med Elina.

Igår förmiddag tog jag tag i det där med utrensningen av min garderob, helt plötsligt kom jag på att klcokan var mycket och fick rusa iväg till drama huset och öva på teatern med studiegruppen. När jag kom hem bar det nästan genast iväg till stallet och när jag kom hem igen och hade duschat och skulle ta det lugnt en stund innan det var dags att krypa ner under täcket såg jag berget av kläder på min säng. Det var bara att kasta in kläderna i garderoben igen så vi skulle slippa sova på soffan inatt. Så nu är det alltså ÄNNU rörigare i min garderob än innan.. Jag börjar tvivla på om jag kommerkomma nånstans i det där projektet..

Dags att rusa till träningen gott folk!


Kommentarer
Postat av: kerstin

bra Jeanette kul med teater ibland ja hemliga lådan är perfekt vi starta den för att slippa alla sakernasom de tog med sig iveckorna nu får de bara ta med en sak på fredagen den är så poppis den aktivteten

kram på dig trevlig helg kerstin

2010-03-05 @ 17:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0