Karlshamn

Igår var en helt galet stressig dag. Två långa föreläsningar på förmiddagen, gemnesamfilmupplevelse samt grupp arbete på eftermiddagen. Sen var det bara att stressa hem, slänga i sig lite flingor, packa och köra till Karlshamn. Anledningen till att jag skulle till Karlshamn är för att jag ska göra min fältstudiedag här på min VFU plats, Bodestorpsskolan. Den går ut på att göra ett boksamtal i ettan som jag om några veckor ska göra 5 veckors VFU (praktik) i. Boksamtal går ut på att jag ska läsa en saga på c:a 10 minuter och sedan diskutera och samtala med barnen om sagan. Detta ska jag göra i morgon. Lite nervöst faktiskt, men ska nog gå bra. Ska även kolla hur läraren planerar sina lektioner.
Idag var jag på skolan och hälsade på bara, följde med dem till biblioteket och så. Sen skulle de ha utedag men då åkte jag hem till mamma. Jag ägnade dagen åt att se "90210" och "a secret life of an american teenager" som jag inte hann se igår.
Sen åkte jag hem till min storebrorsa, Neo, Hugo och Nadja. Jag läste sagan som jag ska läsa för eleverna imorgon för Neo. Han är 3 år snart och jag trodde inte att han skulle förstå den. Det vet jag inte om han gjorde heller men han satt snällt och lyssnade på hela sagan.
Nu ska jag förbereda lite frågor inför boksamtalet imorgon.

Måste bara säga detta också. Gud vad underbart väder vi har! Vår känslorna bara sprudlar i kroppen. Snart, snart, snart kanske....

/Jeanette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0