Klassfest.

Efter en låång dag i skolan igår så var det KLASSFEST! Vi träffades på ejden och lekte lekar som de blivande småbarns lärare vi är :) Det var trevligt men varade inte så länge tyvärr. De första drog sig hemåt innan klockan 21.00. För mig passade det dock utmärkt eftersom jag var tvungen att gå hem rätt tidigt, för idag ska jag provjobba på 4 kök! Jag är nervös men fick ett väldigt gulligt, peppande sms från min bäste vän Karina i morse :)

Det här roade vi oss med igår..




 Man skulle flytta den fot som personen snuddat vid och sen flytta den och röra nästas fot. Det var lätt att tappa balansen..

 Sen lekte vi djungeltelegrafen. Alla var ett varsit djur. Malin var spökdjur. (Förlåt mig Malin men du är så sjukt söt som spökdjur :) )

Och så lekte vi charader, en variant av charader. Man skulle göra ett adjektiv, substantiv, verb, person och blandat på ett och samma kort.

Innan jag stack till festen gjorde jag mat till mig och Roger. Stekt torsk, potatis och pepparotsås. En av mina favorit rätter. Roger rynkade lite på ögonbrynen när han fick veta vad jag tänkt överaska honom med. Han tyckte väl kanske inte att det var värsta kalas-fredags-mys-maten, och det tycker inte ag heller. Men efter att ha läst Jennys blogg så blev jag så sugen! Roger åt med god aptit och tyckte sedan att det var ett bra val en fredags kväll som denna. Det blev faktiskt himla gott.



Nu ska jag borsta tänderna och sedan cykla till 4 kök, håll tummarna för mig att det går bra!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt att man kan inspirera! Hihihi.

Ha en trevlig helg! Kram

2010-03-13 @ 10:24:05
URL: http://visnybro.blogg.se/
Postat av: Elina

Vart är salladen?? ;)



Det kommer gå superbra idag!

2010-03-13 @ 12:27:01
URL: http://elinahamberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0