Lördagarnas lördag.

Ridningen igår gick bra! Jätte bra faktiskt, skönt att det inte gick dåligt för en gång skull.
Vid 15-tiden kom Karina och Danne. Vi gick en runda, tänkte att de kasnke var intresserade av att se slottet och allt fint i Kalmar, men det var de inte så blev ingen lång runda. Istället åkte vi till Maxi och handlade köttfärs, grönsaker och lite sånt och lagade sedan tacos. Mmmm vad gott det är!
Sen sminka Karina och jag oss och började dricka. Jag och Roger drack Umbala, ett asgott rödvin, rekomenderas verkligen, billigt är det också. Men finns tyvärr inte på flaska men en bag in box kostar 139:-



Sen kom Elina och hennes Danne också hit och vi spelade ett asroligt spel. Party Alias eller något sånt hette det. Påminde om "Med andra ord" så självklart kunde det inte vara annat än kul Vill också ha det spelet!



Sen hitta vi på en egen lek där vi skulle gissa vilket tv-program låten som spelas förekommer i. Det var med kul men jag blev så satans stressad hela tiden och hoppa upp och ner i soffan och slängde mig på golvet och sånt hehe

Rogers Neocube var som vanligt intressant :)



När vi kom hem på natten gick Rogers byxor sönder, tur som fan att det var när vi kom hem och inte när vi var ute. Men väldrigt tråkigt att hans byxor sprack :( Fast inatt skrattade jag åt det....





Idag har jag läst massa barn sagor för Karina, Danne och Roger. Tror jag har bestämt mig för vilken jag ska ha på boksamtalet på onsdag. Den heter "De nya skorna". Börjar bli riktift nervös inför boksamtalet...
Karina och Danne körde vid 13-tiden och efter det kollade jag och Roger på "The shining", Roger somnade så jag kände mig lite ensam och rädd i de hysteriska scenerna.. Jag har blivit mesig när det gäller att kolla på skräck och rysare, förr så älskade jag det.

Roger frågade mig precis, "Vad hae du gjort om jag när vi har varit gifta i 35 år plötsligt säger att jag vill byta kön?" Det är en dokumentär om det på tv nu. Det måste man ju nästan se..

/Jeanette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0