Svemmel, svammel, svammel..

En härlig ledig dag. Har kollat på några avsnitt av one tree hill, fixat källförteckningen på hemtentan och varit på en jätte lång härlig promenad med Steffen, Elina och Mille. Vi gick till svinö, runt där och tillbaka igen. Det var jätte fint, måste visa promenaden för husse någon dag. Promenade tod nästan två timmar.

Annars har det inte hänt så mycket idag, Roger har lagat sin cykel medan jag gräddade pannkakor. I vår familj är det verkligen jämställt ;) Vi pratade om det, varför killar oftast vet hur man lagar cyklar, fixar bromsarna och punka och sånt men inte tjejer. Jag vet att man ska lägga slangen i vatten för att hitta hålet, sen sätta något klistermärke på, men riktigt hur jag ska gå till väga vet jag inte. Hur får man t.ex. bort slangen från hjulet? Jag tror att man nog är lite lat som tjej, det är mycket bekvämare om en kille bara fixar det där åt en. För mig är det så iaf. Jag tror inte tjejer är dummare eller mindre teckniska, vi skulle nog lika lätt kunna fixa det där om vi bara orkade engagera oss och lära oss. Och det finns nog massvis med tjejer som enkelt fixar en punka och inte är lika lata som jag ;) Kanske är detta bara min verklighet hehe..

Har precis kollat på "Arn-tempelriddaren". Tänk att folk var så religösa på den tiden att man trodde allt var guds bestraffning eller belöning. Att man trodde så starkt på det att man lämnade bort sitt barn för man "lovat gud att ge honom till guds heliga arbete på jorden". Stackars människor som var så dumma och naiva att de trodde så starkt. Men tänk om det är vi som är dumma, att vi är så manipulerade av all modernitet att vi inte fatta att allt beror på gud? Jag är väldigt oreligös och tror inte det minsta på gud. Enligt mig skapar religioner bara osämja och är rena påhittade historier som hittats på för att ge vissa människor mer makt. Och med tanke på alla hemskheter i världen borde gud verkligen skämmas om han fanns och är i så fall inte särskilt god. Men vad vet man egentligen...

I morgon har jag en ledig dag igen, undra vad man då ska hitta på...
Snart är det torsdag och dags att provjobba på 4 kök igen, jag ser inte fram emot det om jag ska vara ärlig. Min högsta önskan hade varit om jag bara råkade få ett annat jobb imorgon eller onsdag och slapp gå dit. Sannolikt? Nja kanska inte... hehe..

pusshej

Kommentarer
Postat av: kerstin

Va du som har vuxit upp med en sådan händig mamma

kanske därför??ler ha det skönt idag med kram kerstin

2010-03-23 @ 07:50:35
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja hon är duktig hon, en redig kwinna hehe. Men man kan ju undra varför hon inte lärt mig något hehe. kram

2010-03-23 @ 15:51:59
Postat av: renee

Det är mitt fel för dina bröder har jag lärt att laga punka. Kan bero på att du flyttade så tidigt ( ett försök till försvar)

2010-03-25 @ 17:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0