Collage-festival

I morse var jag snurrig! Jag vet itne om det berodde på teater nerver eller för lite sömn.. I alla fall klev jag upp klockan 7, duscha, satte mig två minuter vid datorn sen fick jag tydligen för mig att det var dags att gå (trots att klockan var 7.30 och jag hade verken plattat håretm ätit eller klätt på mig dessutom började vi 8.30) så jag gick och borsta tänderna. Jag kom på mig själv och undrade vad jag höll på med.. det var inte gått ata äta frukost sen, ni vet med tandkrämssmak i munnen.
Teater uppspelandet gick kanon! Vår var en otroligt tragisk berättelse om en tjej som blir våldtagen men ingen tror henne, hon blir skolans slampa. Hon bli gravid till på köpet. När barnet är 5 år och hennes livs kärlek fria till henne så drunkna barnet. Hon stöter sin man i från sig i sin förtvivlan och begår sen självmord.
En till av grupperna var en sorglig berättelse men betydligt mer hoppfull än vår. Den var jätte fin!
Som tur var var den tredje pjäsen en komedi. Jag skrattade så jag grät när min kära klasskamkrat Maria, utklädd till näcken, reser sig upp och världens längsta dolme hänger ner mellan hennes ben och dingla fram och tillbaka när hon springer runt på scenen. Åh fy farao vad rolig teatern var!

Nu ska jag nog vila en liten stund tror jag.

Kommentarer
Postat av: kerstin

Hejsan ja du vet ju

Vi har snö lite på marken här

Kram

2010-10-23 @ 09:31:55
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0