Svenska akademiens grammatik

Predikat, subjekt, objekt, reflexiva pronomen, verbpartiklar, TRSO-adverbial, bisatser, huvudsatser... Ja herregud, det bara snurra i skallen. Dessa plus typ 100 benämningar till är det meningen att vis ka kunna till grupptentan nästa vecka. Grammatik är inte det mest logiska alltså.. Dessutom är inga regler 100 procentiga och det gör det hela ännu jobbigare. Jag hatar när det finns en massa undantag hela tiden, hur ska man då kunna lära sig liksom? Och vad är meningen med att ha en massa regler om de inte är absoluta?

Nu ska jag snart iväg och köra ett afro-pass på friskis. Det är roligt iaf. Och ikväll är vi hembjudna på middag hos Linda och A-P, ännu trevligare! Hur vuxet lät inte det där då ;P

I köket sitter tre sjömän och pluggar, hör bara en massa siffror och sjötermer hit och dit. Ännu mer obegripligt än grammatik....
Sitter här och försöker fundera ut något intressant jag kan skriva om men inget ploppar upp i skallen på mig. Så innan det här går över styr är det nog bäst att jag slutar... Hoppas ni får en trevlig fredag gott folk!

/Jeanette


Kommentarer
Postat av: renee

Låter ju jättekul att plugga menar jag. Vi ska gå på Terassen och äta. Det ska bli super gott :-) KRAM

2010-10-08 @ 16:36:13
Postat av: kerstin

Trevlig helg kram

Trevligt Renee ha en bra helg du med

Jag ska åka med fåglarna nu till Sandras sambos mamma och pappa kram

2010-10-09 @ 11:58:57
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: kerstin

Trevlig helg kram

Trevligt Renee ha en bra helg du med

Jag ska åka med fåglarna nu till Sandras sambos mamma och pappa kram

2010-10-09 @ 11:59:04
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: kerstin

Hmm saknar er bägge så att jag måste skicka två lika medelanden??

knäppt men endå ha en bra söndag 10.10.10

2010-10-10 @ 09:17:37
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0