En helg i Stockholm.

Efter en helg i Stockholm är jag nu halvt utslagen. Hade det inte varit för att jag och Malin bestämt att vi skulle gå en promenad och att jag sen var tvungen att åka till veterinären med Steffen, hade jag nog legat i soffan och slöat hela dagen. Stackars lillkillen har fått någon släng av öroninflamation och det ser inte alls trevligt ut. Nu har han fått örondroppar iaf, får hoppas han kommer gå med på att ta dem bara...

Så vad har jag haft för mig i Stockholm då? Svar: Massa kul! Jag har fått lära mig att Stockholmare är ett specielt folkslag som är öppna och gärna prata. T.ex. satt en gubbe och sa "hej" till oss var tionde sekund en hel tunnelbane-färd. Det är väl trevligt tänker ni (möjligtvis lite jobbigt) men till Maria la han även till, "kuk-fitta!" och "fitta-fitta-fitta". DESSUTOM hade han pissat ner sig...
På fredags-kvällen åkte vi in till stan och festade till det lite. Vi åkte hem till några Maria kände men tiden glömdes bort lite så var där rätt sent. Det resulterade i att vi inte hann in på Kellys, en rockpub Maria pratat väldigt mycket om som jag verklgien ville besöka. Men det får bli nästa gång:)
På lördagen var vi inne i stan och kollade lite i affärer, jag spanade efter kändisar men såg inte en enda. Ska man leta kändisar ska man ha med sig Roger, han är överjävlig på att se dem.
På kvällen var det fest igen. Vi åkte hem till Marias kompis och dit kom även min gamla jobbarkompis från Listerland (lastfartyget jag jobbat på). Det var skit kul att träffa honom för det var flera år sen sist.
När vi druckit upp vårt vin (Maria sin öl) tog vi tunnelbanan in till stureplan och gick på ett ställe som hette collage. Trots att jag varit lite skeptisk till snobbiga stureplans ställen måste jag säg att jag blev positivt överaskad. Jag såg inte till några riktiga snobbar eller stekare eller vad de kallas och musiken var bra och vi dansade hela kvällen. Askul!
Efter collage tog vi tunnelbanan hem till Marias bekant, ingen mindre än Calle Christiansson! Där satt det två andra trubadurer och dem alla tre sjöng och spelade gitarr helt gudomligt bra. Jag rös och det var nästan så att jag föll en liten tår. Sen natt blev till tidig morgon och tunnelbanan var inte att tänka på. Men Calle var snäll och letade fram ett täcke och jag fick sova på hans soffa. Det ni, har ni sovit på Calles soffa va va va? :)
Det var inte kul frammåt halv tolv när vi skulle ta tunnelbanan heeeela vägen hem till Maria, jätte bakfulla och trötta. Det var än mindre kul att åka bussen (japp jag hann med den!!) heeeela vägen till Kalmar. Men eftersom jag var så trött sov jag nästan hela vägen, skönt.
Jag är lite ledsen över att jag itne tagit några bilder i helgen, bara EN ENDA när vi var på stan på dagen i lördags. Tråkigt men sant. Inga bild minnen från denna helgen :( Maria tog några, men inte heller många. Kanske kan få dem, några är ju bättre än inga iaf.
Nu ska jag till Ikea en snabbis med Linda.
Tjao

Kommentarer
Postat av: kerstin

Du hade kul iallafall kram hälsa alla;Kerstin

2010-10-05 @ 20:25:48
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0