En avslöjning...

Nu ska jag berätta vad det var jag kunde ha berättat häromdagen med sparade lite på..

Jag fick jobbet som jag var på anställningsintervju för förra torsdagen. Det har gått fort och jag har redan hunnit träffa pojken, samt hans familj, jag ska vara assistent åt två gånger. Det känns jätte bra och han verkar verkligen gilla mig. Jag börjar redan på måndag och visst känns det nervöst. Jag är ensam assistent och den som ska ha huvudansvaret för pojken. Det finns ingen jag kan kolla på och lära av som det alltid har funnits på mina tidigare jobb. Fast det där sista var ju inte riktigt sant. När jag började jobba på båten så var den andra kocken där i några timmar och visade mig runt lite och berättade lite om rutinerna men sen stod jag där själv, ensam kock på en båt som skulle ge sig ut på havet och sen var jag fast. Men det gick ju bra så det ska väl det här med göra. Skillnaden här är ju dock att det är någon annans liv jag har ansvar för. Okej jag hade ansvar för att gubbarna på båten skulle få i sig mat varje dag, men det var iaf vuxna människor och de vet ju hur man brer en smörgås om de inte skulle bli mätta :P

Så nu återstår det för mig att komma på aktiviteter för pojken. Snälla, snälla, kom med förslag om ni har några! Vet ni något trevligt ställe att åka till, någon sport att tessta på, någon bra lekplats etc. Dessutom måste jag hitta någonstans pojken kan rida, men det kan inte vara lektion för det skulle inte passa riktigt och det måste vara en snäll häst. Vet ni något ridställe? Antingen om man kan vara medryttare eller rida någonslags privata lektioner på varierande tider från vecka till vecka? Det behöver itne vara lektioner heller, bara att man får rida själv. Jag vet att det fanns ett sånt ställe utanför Helsingborg där man fick betala för att rida en timme när man ville.

 

Nog om dettta, idag återstår följande: Skola 13-17 sen laga mat sen kommer Joahn och Malin hit och spelar canasta!  WEEI :) Det var ett tag sen nu.

Igår var vi på musikquizen på o´learys, skit kul var det!

 

/Jeanette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0