Funderingar i stora lass!

Från igår morse klockan 09.00 till idag morogn klockan 09.00 jobbade jag. Tog dock ledigt två timmar för att gå på en anställningsintervju. Intervjun kändes jätte bra efteråt. Förrutom att man kom på 1000 bra sätt att uttrycka sig på och saker att säga, men så är det ju alltid. Nu snurrar mitt huvud med alla för och nackdelar med jobbet om det nu blir aktuellt att jag får det. Arbetstiderna är jätte bra och pluggvänlig. Förrutom att vi kommer ha en hel föreläsningar schemalagda på eftermiddagarna framöver så det är möjligt att det krockar med jobbet. Sen är det ju så att tar jag detta jobbet så kommer jag inte kunna vikariera så mycket på skolor, kasnke inte alls och det är ju dumt eftersom det är ju ett himla bra sätt att få in en fot inför framtiden. För det är ju lärare jag vill vara i framtiden. Dock är det ju oftast förskolor man får jobba på och det vill jag ju absolut inte jobba med i framtiden så då kasnke det är strunt samma.

Sen fick jag reda på här om dagen att mammapenningen bygger på sin senaste anställning, där man jobbat visst antal timmar i månaden i sex månader i streck. Och i så fall innebär ju det båten jag jobbade på och där tjänade jag ju rätt bra så vill ju gärna att min mammapenning bygger på den lönen. Men det kanske förstörs om jag tar detta jobbet, vet ju inte hur pass stor tjänsten är.

Men själva jobbet i sig lät jätte intressant och verkar vara något som både kommer passa mig och som jag kommer trivas med. Mycket att fundera på! Ge mig gärna synpunkter!

 

Nu ska jag ut på stan och leta rosa......

Ikväll blir det fredagsmys, Alex ska överaska mig med godsaker :) Weei :) Han är för bra min pojk! Snart har vi varit tillsammans ett år. Kan inte fatta vart tiden tagit vägen. Men tiden går väl fort när man är kär och har roligt :)

 

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0