Helgen exklusive möhippa..

I helgen hade vi som sagt möhippa (eller egentligen fruhippa) för Maris. Det blev en kanon bra dag och kväll och vi hade hur kul som hellst! Dagen efter mådde jag dock sämre än jag förtjänade t.o.m. Tågresan från växjö till kalmar var rent ut sagt en pina och jag hann inte mer än innanför dörrän innan jag spydde upp allt jag ätit dagen innan (och det har aldrig hänt förr!!). Det värsta var att jag inte fick krypa ner i soffa och tycka synd om mig själv, nej jag var tvungen att åka till Öland (Alex körde som tur var) med spypåse redo i handen, hämta Steffen och gå på rally-lydnad. Det gick inte det minsta bra, fick noll kontakt med Steffen. Han märkte säkert att matte inte var i sina sinnens fulla bruk. Dessutom var det en löptik där och hon luktade nog ofantligt gott enligt Steffen. Han var helt okonttaktbar. Efter rally-lydnaden åt vi middag hos Alex pappa (jag lyckades sitta upp under hela måltiden) sen hem och såg ett avsnitt av "Sons of anarchy" och innan 20.30 hade jag gott och lagt mig och somnat. Och ni ska inte tro att jag vakande pigg idag heller, nejdå, bakfyllan sitter kvar än idag...

Malin har varit här och pluggat och vi har faktiskt varit jätte duktig! Tar pluggpaus några timmar nu, sen gå igenom det en sista gång sen hoppas jag tentan går finfint imorgon :)

Jag ska berätta mer om möhippa i nästa blogginlägg! Har en hel del bilder så det kommer ta ett tag att blogga om så börjar med ett inlägg om resten av helgen först :)

I fredags kom ju Alex hem med massa god mat som vi åt med en flaska vitt i vardagsrummet på vårt nya slagbord :) Det var fisksoppa, laxcanapé och laxpaté. Vinet hette "Pinot gris" och var supergott till laxen! Nu fattar jag verkligen vad de menar när de säger att det blir en helt annan vin och matupplevelse om dessa båda passar ihop! Vi såg även en jätte bra film på bio som hette "Niceville", hade inte hört någonting om den, men den var jätte bra! Rekomenderar den verkligen! Grät flera gånger, men den var liksom inte tung att se. Handlade om hur de svarta hembiträdena behandlades av de fisförnärma hemmafruarna på 60-talet.

 

 

Hörs snart igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0