Helgen

Här sitter jag och försöker plugga in växt-, djur-, och fågerarter så jag blir alldeles snurrig i skallen. Pauser är viktiga, därför passar jag på att ta en nu och blogga lite om helgen.

Det blev ännu en lugn och mysig helg. Känns som om det är behövligt efter en rolig och intensiv sommar. Man tror man ska vila upp sig när det är sommarlov men så blir det ju inte när man pluggar och därmed måste passa på att sommarjobba på sommaren.

 

I fredags jobbade jag som LÄRARE i tvåan på Sjöängskolan, det gick jätte bra och det var superroligt!! På kvällen var vi, nio stycken från kompisgänget, ute och åt på restaurang källaren kronan. Åt trerätters och maten var god, men det var lite lite mat. Efter en trerätters var jag liksom inte proppmätt och det ahr typ aldrig hänt förr att jag orkat en dessert efter två rätter. Men det var i vilket fall som hellst en jätte trevlig kväll och efter restaurangbesöket tog vi en öl på o'learys.

I lördags var vi i stugan lite, gymmet lite, lagade god mat och hyrde tre filmer. Dessutom drack vi motörhead-vinet som jag fick i födelsedags present, det var gott :) Passade kanske inte så bra med rödvin till chevré-osten men efteråt slank den ner lätt :)

 

Igår var vi först på lunch hos Alex farmor och farfar, sen på rally-lydnad (som gick jätte bra denna gången med och fick massor av  beröm) sen på middag hos Alex pappa. Såg den tredje av filmerna vi hyrt på kvällen.

Filmerna var "The black swan" - Lite för läskig för min smak, men rätt bra ändå.

"Water for elephants" - riktigt bra film som jag verkligen rekomenderar!

"En blomma i Afrikas öken" - En sann berättelse om en tjej som flyr från ett arangerat brölopp i Afrika som 13 åring och sen blir känd fotomodell och kämpar mot könsstympning. Hemsk och jätte bra film!

 

Nu ska jag återgå till pluggandet.... See you later!


Kommentarer
Postat av: malin

Jag såg faktiskt water for elephants häromdagen, tyckte också den var riktigt bra:)

2011-09-12 @ 16:31:35
URL: http://malintunis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0