Nubakat bröd och rödbetsallad

Vad fördriver man tiden med som gräsänka? Jo, man går på kemiföreläsning där man lär sig allt om molekyler, man duschar och klipper sin hund, man gör en låååång lista med bilder på massa växter som man ska lära sig utantill till kommande dugga, man ser 90210 (veckans tv-höjdpunkt, stör mig aldrig tisdagar mellan 20.00-21.00) och man bakar bröd och gör en hemmagjord rödbetsallad!

 

Rödbetssalladen gjorde jag såhär: Jag kokade 1/2 kg rödbetor mjuka. Sen hackade jag dem i små tärningar och blandade med c:a 1 msk riven färsk ingefära, 2 dl matyoghurt och 2 msk honung sen salt och peppar efter behag. Och simsalabim!

 

Snart ringer nog Alex och säger godnatt till mig. Miss him a lot! Men bara ett par dagar till så kommer han hem, weei :)

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0