Rally-lydnad

Idag har jag testat på något nytt. Igår skickade jag in en ansökan om att få komma med i en rally-lydnads kurs med Steffen, det fanns plats över och den började redan idag. Snabba svängar här :) Så jag, Steffen och Alex körde till Eriksöre camping klockan 18.00 och nu är vi precis hemkomna. Humöret är på topp för det gick så HIMLA BRA! Det här var verkligen Steffens grej. Han imponerade stort, särskilt med tanke på hur länge sen det var jag tränade något med honom senast. Jag är jätte glad för att jag följde min impuls och hoppade på det här. Alex kan tycka att jag är lite väl impulsiv av mig ibland, men det finns många tillfällen då det är bra att vara impulsiv också. Faktum är att jag föredrar impulsivitet framför passivitet. Sen kan mina påhitt bli lite väl tokiga iblan iofs.... :P

Men iaf Rally-lydnad är en form av lydnads träning, men man går en slags bana där skylta är uppsatta med jämna mellanrum där det står olika kommandon man ska göra. T.ex. "sitt, gå ett varv runt hunden" eller "sväng 360 grader" eller "sitt, ligg". Det var hur kul som hellst och jag hade bra kontakt med Steffen och han var jätte duktig på kommandona. Fick en hel del beröm av tränaren. Kul när saker går bra och man hittar något som passar :) Testade ju agility förra sommaren men det var inte alls Steffens grej, han var mer intresserad av de andra hundarna än att hoppa över hinder :P Dock var han ju bara 1,5 år då och precis könsmogen så det kan ju ha varit så att han var lite omogen. Alla de andra hundarna var c:a 4år.

Nej, nu ska ajg sätta mig framför tv'n lite innan jag ska hämta Alex på Karate träningen, släppte av honom där efter rally-lydnaden.


Kommentarer
Postat av: renee

Va kul att han tyckte det var kul. För det gjorde han nog annars hade han inte gjort det. Han är ju lite envis (som sin Matte) Ses snart Kram

2011-09-02 @ 11:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0