Över halvvägs!

Nu har vi kommit lite mer än halvvägs och magen har verkligen börjat växa på riktigt. Det råder inte längre några tvivel om saken och även folk som inte känner mig vågar gratulera till graviditet. Som tur är kom värmen lägligt så att jag nu kan börja använda min nyinköpta mamma-jacka. Dock har jakten på en jacka som kommer rymma min mage hela sommaren inte varit enkel. Det var den enda mamma-jackan i hela Kalmar och efter att ha provat den i storlek S när Malin och jag var på stan förrförra veckan kände jag att den kanske ändå var något stor så ville leta vidare. Kollade nätet och alla andra affärer men utan resultat. Så på fredagen samma vecka hade jag bestämt mig för att det fick bli den. Men till min stora förskräckelse fanns då bara storlek M (och större) kvar. Jag ringde mamma och bad henne kolla efter storlek S i Karlshamn men där fanns den inte heller i mindre storlek än XL. Så det slutade med att jag fick köpa den i storlek M. Jag känner mig som en ballong med på tok för långa armar, men ingen vet ju hur mycket jag kommer att gå upp så kanske kommer det visa sig vara bra att S var slut när jag väl hade bestämt mig....
 
Förra tisdagen när jag pratade i telefon med mamma pratade vi om hur bra graviditet jag ändå har, bortsett från de första veckorna har jag ju faktiskt mått väldigt bra. DET skulle jag aldrig ha sagt!! Redan på kvällen kom halsbränna och magkatarr och hela resten av förra veckan kände jag mig uppblåst och proppmätt konstant trots att jag knappt ätit någonting alls. Halsbrännan och magkatarren kom varje kväll och jag var extrem trött igen. Igår mådde jag dock bättre och idag har jag mått bättre. Nu har jag dock helt sjukt ont i magen, känns som jätte mycket håll typ i precis hela magen och så krampar det ibland. Aja det är bara att tacka och ta emot och fortsätta längtar till augusti :)
 
Idag har jag fått sjukt mycket komplimanger. Främst för mina illrosa skor. Nästan varenda unge på skolan (både killar och tjejer) har kommit fram på rasten och sagt "Wow vilka snygga skor". Tänkte att de nog var lite barnsliga då hehe. Men även lärarna och rektorn har gett mig komplimanger för skorna, mina kläder och min jacka. En sån här dag kan man inte annat än le. Och jag svär, jag har ALDERIG NÅNSIN fått så många komplimanger på en och samma dag! Inte ens under samma månad tror jag hehe.
 
Ha det bra gott folk!
Puss hej

Kommentarer
Postat av: kerstin

härligt att få så många komplimanger det är du sälert värd Kram

2013-04-15 @ 19:07:10
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se
Postat av: renee

Då fick du en kanon dag Va kul Håller med Kerstin Det är du värd :-)

2013-04-15 @ 20:35:23
Postat av: jeanette

Tack vad söta ni är :)

2013-04-16 @ 19:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0