4 månader del 2

Hej igen!
Jag blev inte riktigt klar med mitt inlägg innan känner jag så jag bloggar vidare lite nu.
Devin ligger ute i vagnen och sover, jag har precis ätit lunch (macka med kyckling, fikon, soltorkade tomater och sallad) och dricker nu kaffe och äter dumlekola och mozartkula. Jag och Alex julbakade nämligen igår. Testade då även på att göra glutenfria luccekatter. De blev skitbra! Weei, äntligen kan jag också äta luccekatter till jul :)
 
Det har varit en dramatisk förmiddag. Idag öppnade nämligen bokningen för vårterminens babysim och telefonerna på äventyrsbadet har varit fullkomligt överbelastade. Jag lyckades aldrig komma fram över huvudtage så efter jag varit på bvc körde jag dit istället och anmälde mig. Vi ska gå på måndagar klcokan 13.00, det ska bli skit kul!
 
Det gick bra på bvc, Devin hade ökat bra i vikt och vuxit hela 4 cm, han är nu 62cm lång och väger 6800gram. Jag måste även rätta mig själv, när jag skrev att vi skulle börja med smakportioner menade jag inte det, utan jag menade att han skulle börja smaka lite av vår mat bara. Vi ska alltså inte börja ersätta måltider med riktig mat och sluta amma. Det vänta vi lite till med :)
 
Idag är det den 16 december, det är inte bara Devins 4 månaders dag utan även min farfars födelsedag. Min farfar gick bort i somras och jag har sett det lite symboliskt att han gick bort och att Devin sen föddes på hans "datum". Den dagen, när Devin föddes sattes även pengar från farfars livförsäkring in på mitt konto och så heter Devin Gunnar efter farfar i andra namn. Devin har liksom ersatt farfar på något vis. Som prästen sa till mig när jag kom, där på begravningen med min jättegravida mage, när någon går bort tar någon annan vid och så har det lite varit.
 
Idag ska Alex sluta jobba lite tidigare och så ska vi åka och göra ett pass till Devin. Så coolt, hans första pass liksom! Vet inte om jag skrivit det men vi ska till Lanzarote i januari. Jag längtar jätte mycket! Hoppas vi får fint väder bara, det är ju inte helt säkert man får det där, inte som Thailand liksom. Men jag har varit på kanarie öarna 7 gånger och alltid haft fint väder så jag hoppas vi får det nu också. Om inte annat så är det ju ändå skönt att komma iväg. Bara vara jag, Alex och Devin en hel vecka, ska bli super mysigt!
 
Nu ska jag plocka ur diskmaskinen och lägga in en maskin tvätt och göra lite annan nytta. Kanske måla barnstolen en sista gång om jag hinner innan goungen vaknar. Ha det bra så länge! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

2013-12-19 @ 17:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0