Och så var det då det här med att vara gravid...

Även om det positiva strecket på stickan är det bästa som hänt har det varit allt annat en en harmonisk tid. Det började med att jag några dagar innan nyårsafton började känna mig väldigt konstig. Magen var svullen men mensen kom aldrig, jag hade huvudvärk, en konstig smak i munnen, massa finnar ploppade upp och så var jag dessutom illamående och brösten ömmade så att Alex knappt kunde krama mig. Jag hade redan bunkrat upp med lådvin och drinktillbehör till nyårsafton men kände någonstans långt inne att jag nog inte kommer dricka det där.. Jag köpte ett gravtest, det står att man ska vänta 5 minuter men det tog inte mer än 5 sekunder innan det positiva strecket syntes lika starkt som kontrollstrecket. Jag vågade dock inte riktigt lita på det pga några tidigare falska alarm så jag köpte ett till som jag tog på nyårsaftons morgon, samma sak hände efter 5 sekunder även denna gången och jag avstod från allt starkt under kvällen. För att verkligen vara på säkra sidan köpte jag ett clearblue digital också och även det var positivt. 
Vi gick som på nålar första tiden och vågade inte riktigt tro på att det var sant, vi var så himla rädda för missfall. Men symptomen bara tilltog och blev värre och värre. Jag började mitt nya jobb i Fliseryd vilket innebar tidiga morgnar och 40 minuters körning. Jag kräktes både innan jag körde och när jag kommit fram och det var många gånger jag inte trodde att jag skulle klara hela vägen för jag mådde SÅ illa.
Förrutom illamåendet, huvudvärken, ömma bröst, täppt näsa, magont och svullen mage var jag EXTREMT trött. Efter lunch i skolan var det knappt jag orkade vara vaken längre, så fort jag kom hem på eftermiddagen la jag mig i soffan. Efter kvällsmaten la jag mig i soffan och det var sällan jag orkade hålla mig vaken ens till klockan 8. 
 
För två veckor sen ungefär började jag äntligen må lite bättre. Tröttheten finns kvar, men inte lika extrem. Jag somnar inte innan 8 längre iaf, men ofta vid halv 9 :P Illamåendet har avtagit men jag känner fortfarande lite avsmak för att äta. Det tror jag beror mycket på att jag nästan hela tiden har en jätte konstig, äcklig smak i munnen. Cocacola som jag annars älskar och kan dricka mängder av mår jag illa bara av att tänka på. Jag dricker i princip bara vatten och 2-3 glas varm o'boy varje dag. Söta saker får mig också att må illa.
Finnarna verkar äntligen börja försvinna med, det är jag glad över! Inte kul att se ut som en pubertetstonåring. På tal om tonåring så var det en på stan häromdagen som frågade mig och Elina om vi ville ha en lapp med sportlovsaktiviteter att ge våra småsyskon, man kan ju undra hur gammal han trodde vi var egentligen.. Mitt småsyskon är nämligen 24 år snart och han är nog inte så intresserad av sportlovaaktiviteter.
Jag har även någon slags nerv eller något som strålar längs ryggen ner i benen, ibland gör den skit ont och jag kan knappt gå, men ibland känns den bara lite eller inte alls. Jag vet inte riktigt vad det kan vara men jag hoppas det är övergående :)
 
Så nu ska jag göra lite planeringsarbete och sen riva lite badrumstapeter. Vårt badrum är nu helt tömt på möbler, rör, element och annat och det innebär att helgen kommer spenderas svärandes över all tapet som inte vill lossna. Ha det bra alla och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh jeanette! Jag hoppas att du börjar må bättre snart, och att du får en härlig graviditet. :)

2013-02-22 @ 14:04:29
URL: http://pheew.blogg.se
Postat av: jeanette

Tack Sofia men jag mår ju bättre nu, det var historia det jag skrev om :) Är ju ofta så i början men sen vänder det för de flesta :)

2013-02-22 @ 14:41:35
Postat av: kerstin

det är så roligt att du ska få barn grattis igen kram

Svar: Jaa det tycker vi med, tck så mycket! kram
Jeanette -Det är jag!

2013-02-24 @ 11:15:34
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0