Ur en gravids dagbok.

Dålig uppdatering här på bloggen.. Inte så konstigt egentligen, jag menar vem vill sitta inne framför en dator när det är så fint väder och finns så mycket annat att göra? Inte jag iaf.:) Nu var jag dock tvungen för hade några räkningar som skulle betalas. Nu är det gjort och jag kan passa på att skriva några rader om mitt gravida liv.
 
Det börjar närma sig bf nu och det är mycket som jag vill ha fixat innan bebis kommer. Har ringt några samtal till försäkringskassan och försökt orientera mig fram i denna föräldrarpennings-djungel. Nu tror jag dock att jag har liiite koll. Väntar på arbetsgivarintyg som jag ska skicka in tillsammans med lite andra upplysningar men det kommer fan ALDRIG! Har sprungit ut till brevlådan varje dag när postbilen kommer men inte då..Börjar bli stressad!!
 
Har börjat tvätta bebis kläder också. Ni anar inte vilken känsla som sprider sig i hela kroppen när man ser dessa pytte kläder hänga på linan och man försöker smälta att det är vår bebis kläder som hänger där. Dem kommer han ha på sig. Det är helt omöjligt att beskriva denna längtan och alla känslor. 
Det är verkligen tur att det finns så mycket förberedelser att ägna sig åt annars vet jag inte vad jag gjort. En rolig förberedelse som vi håller på med just nu är barnrummet. Vi har bara några tapetvårder kvar som ska upp innan det är klart för inredning. Ska bli så kul att ställa allt på plats och göra fint.
 
Fler förberedelser jag kan ägna mig åt de sista veckorna är: Packa bb-väskan, fylla i födelseplanen, läsa böcker (fick låna massor av Elina här om dagen), tvätta av babyskyddet, köpa hem blöjor och annat sånt, måla vaggan och bädda den, måla om barnstol. 
 
Mitt mående då? Jo tack jag mår relativt bra fortfarande dock börjar det bli väldigt jobbigt att vara så här stor, tung och varm hela tiden. Får fruktansvärt ont om jag står, går eller t.o.m sitter för länge. Får ont under fötter, i knän, rygg och foglossning. Att böja sig är minst sagt skitjobbigt! Går på toa minst 3 gånger varje natt och har ont varje gång jag vaknar för jag legat för länge på samma sida och det är inte helt enkelt att vända sig om. Men det finns dem som har det värre så jag ska inte klaga. Jag klarar ju faktiskt av att göra det mesta jag vill göra, även om det tar lite längre tid och jag inte har samma ork som annars. Och jag är ju faktiskt ledig om dagarna så saker får ta tid :)
 
Nu ska jag städa lite och fixa. I eftermiddag åker vi till Karlshamn för där är det Östersjöfestivalen, weei :)

Kommentarer
Postat av: kerstin ehrenholm

Hej tack för senast Och vilket fint hus och trädgård ni har
lycka till (ps jag kommer ner och tittar på Kevin när han har kommit)för att se vilken färg han klär i :) kram

2013-07-22 @ 08:18:27
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Haha ja precis, men det är ingen fara, han kommer passa i allt :-P kul att du kom ner på festivalen! Kram

2013-08-01 @ 09:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0