Kaotiska dagar.

Det har varit två lite smått kaotiska dagar på skolan. Flera lärare har varit sjuka och på en så liten skola som den jag jobbar på märks det verkligen. Eftersom skolan dessutom ligger som den gör är det inte lätt att få dit vikarier så det är bara för dem som är där att dra sitt strå till stacken och göra det bästa av situationen. Men självklart blir man trött när arbetsuppgifterna dubblas. Idag hade jag sett fram emot att sluta vid lunch men insåg att det nog inte skulle bli så eftersom jag antagligen skulle bli tvungen att ha idrott. Dock fixade mina kära kollegor detta utan min hjälp så jag skulle bara rastvakta lite sen köra hem. Stort bråk utlöstes på klätterställningen så istället för att åka hem fick jag reda ut konflikten. Bara 1,5 timme senare än jag tänkt fick jag köra hem och det får jag ändå vara nöjd med :). Och helt ärligt, det är jätte tråkigt att eleverna ska bråka för man vet ju att de inte mår bra av det, men det kändes ändå mycket bättre att stanna kvar och reda ut konflikt än köra hem och göra ingenting. Det är så mycket småsaker som är stora saker för dem och man vill så gärna hjälpa dem komma underfund med sig själva och varandra. 
 
Ullared i söndags blv verkligen en lyckad dag! Så himla kul att gå bananas inne i denna jätte affär och bara fylla vagnen med allt möjligt. En full vagn som blev en full bil var vad vi fick med oss hem och vi är så nöjda med våra fynd. Roligast är nog bebisgrjerna. Men vi insåg att vi nog skulle behöva åka dit igen sen när bebisen är född, eller åtminstone snart ska födas, för det var svårt att veta nu vad vi behöver sen. Roligast av allt var att Alex också tyckte det var kul. Jag var lite orolig över att han inte skulle tycka det.. :) 
I morse sa Alex, "kan du inte ploppa ut ungen redan nu?" Jag svarade att nej, den är så liten nu så vi skulle säkert bara tappa bort den och det finns nog inte så små kläder. :P Men jag känner dock precis som han, bli augusti snaaaart!
 
I helgen väntas Elinas 25 års kalas, göra iordning det sista med badrummet och så ska vi bjuda Alex föräldrar och farföräldrar på käk. Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0