Vecka 18

I helgen hade vi årets grilldebut hemma hos oss. Vi grillade fläskfile och till det gjorde vi en potatiskaka som blev otroligt god. Den ska jag absolut göra igen! Alex pappa, hans tjej och Alex farmor och farfar var här och åt.
I lördags kväll var jag hos Elina på 25 års fest och det var super trevligt! Hon hade förberett ett musikquiz och jag måste skryta lite och berätta att regerade på det! Mitt lag vann med 30 poäng över de som kom tvåa :P (Sen att jag var nyckter och de andra inte behöver vi inte diskutera vidare om.....)
Alex hade också haft en kul kväll på sitt håll med grabbarna. Lite FÖR kul kanske och jag kan erkänna att jag inte var allt för glad på honom på söndan....Men han har nog lärt sig sin läxa.
 
Nu har jag haft studiedag två dagar och varit på en intressant föreläsning om sociala medier, diskuterat betyg och bedömning samt lärt mig göra film. Imorgon blir det en vanlig skoladag igen och på torsdag en massa påskpyssel, äggrullning och annat skoj, sen är det PÅSKLOV! :)
 
Nu är vi i graviditetsvecka 18 och på 1177 händer det här inuti min mage nu:
 
Fostret väger nu 250 gram, är 20 centimeter långt och har börjat lagra på sig mer fett i kroppen. Fingrar och tår börjar se mer färdiga ut och man kan ana alla de små linjer som senare kommer att bli fingeravtryck.
 
Jag mår fortfarande hur bra som hellst! Jag är pigg och har energi och än så länge har jag sluppit dåligt humör pga hormoner. Jag känner snarare att jag har lättare att skratta och är oftast på bättre humör än innan. Jag dricker fortfarande ganska mycket oboy men det har avtagit lite. Kan inte komma på något speciellt som jag blir sugen på utan mer att jag blir sugen på olika saker och när jag väl kommit på att jag är sugen på något så blir begäret ganska starkt! Magen växer för fullt. Jag har ännu inte kännt några tydliga rörelser i magen, däremot misstänker jag att jag kännt NÅGOT men eftersom jag inte riktigt vet hur det ska kännas så är jag inte säker. Jag har fortfarande rätt mycket finnar och jag är nästan jämt täppt i näsan. Det är väl en rätt bra sammanfattning på hur min graviditet känns just nu.

Kommentarer
Postat av: kerstin

tiden går fort snart kommer den lille

2013-03-26 @ 18:52:32
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0