Besöket på sjukhuset.

I måndags var Devin hos doktorn så de kunde kolla hans hjärta igen. Vid 6 veckors kontrollen kunde de höra ett blåsljud när de lyssnade på hjärtat. Det innebar en tid på sjukan så de kunde kolla upp det ordentligt med ultraljud. På sjukhuset kunde doktorn se ett hål mellan höger och vänster kammare. Han trodde dock inte att det skulle innebära någon större fara eftersom Devin var pigg och glad och åt som han skulle och ökade i vikt som han skulle. Men vi skulle ändå komma på regelbundna besök för att hålla koll på hålet. Så som sagt, i måndags var det dags igen. Till min stora lycka kunde doktorn inte längre se något hål, det hade redan vuxit igen!
 
När vi ändå var på sjukhuset gjorde de ett pricktest för att se var Devins utslag kan komma från. Det visade en liten reaktion mot mjölk. Det innebär att både jag och Devin måste avstå från all mjölk (alltså inte bara laktos) tills han blir ett år. Jag behöver ju bara avstå så länge jag ammar och det tänkte jag inte göra så värst länge till.
 
Devin har fått börja äta lite nu. Han verkar gilla det jätte mycket och han är så söt och duktig när han försöker äta. Hittills har han fått smaka gröt, banan och potatis och broccoli puré.
 
 

Kommentarer
Postat av: renee

Gullunge............saknar dig

2014-01-31 @ 12:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0