Gunnar

Idag gratulerar jag alla som heter Gunnar på namnsdagen. Det innebär bland andra farfar, pappa, min lillebror, min kusin, min fasters man och min son. Det namnet ligger mig varmt om hjärtat och har en alldeles speciel betydelse. Konstigt hur ett namn kan få sådan betydelse och utstråla sån värme. Det är viktigt för mig att ett andra namn har någon slags betydelse, jag skulle t.ex. aldrig kunna döpa mitt barn till ett extra namn bara för det är fint. Har man inget släkt namn eller ett namn med viss betydelse kan det räcka med ett namn tycker jag. Men självklart får andra föräldrar göra precis som de vill när de väljer namn till sitt barn, det är inget som stör mig :)
 
Nu ska jag till Ikea, ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0