För mycket press enligt mig.

Satt nyss och kollade på nyhetsmorgon. Där pratade dem om ett fröslag inom skolan, att man skulle få högre studiebidrag desto högre betyg man kunde åstadkomma. Det förslaget låter enligt mig helt uppåt väggarna! Visst finns det elever som skiter i skolan och bryr sig helt enkelt inte. För dem kanske detta kunde vara en liten morot att prestera bättre i skolan, men tänk på alla de eleverna som kämpar och kämpar och verkligen gör sitt yttersta för MVG men ändå bara når ett G på sin höjd. Pressen som redan idag är stor på eleverna kommer ju bli ännu större om ett sådant förslag går igenom. Och alla retsamma komentarer som "kolla vad mycket studiebidrag jag har, kolla vad jag kan köpa".... Nej usch!

De pratade även om en tjur som skadat publiken under en tjurfäktning i Spanien. Rätt åt dem säger jag bara!! Där går de för att se en stackars tjur bli skadad, då är det väl inte mer än rätt att de fick smaka på sin egen medicin? Ha!

Oj vad politisk jag var ídag. Full med åsikter, att jag abra vågar hehe.
Förresten löser det sig med mitt pass. Vi kör förbi Karlshamn påväg till Malmö så då kan vi svänga inom så jag kan hämta mitt pass :) Bra va?

Puss hej.


Kommentarer
Postat av: kerstin

bra det där med passet hälsa Renee kram ha det bra nu ta hand om dig/Kerstin

2010-08-19 @ 12:01:18
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0