Sagan om den klättrande igelkotten

Vill ni höra en rolig historia som dessutom är sann. En konversation mellan mig och min jobbarkompis R en natt förra veckan, here we go..
R började berätta för mig om natten innan när hon och en annan jobbarkompis (M) hade stått ute och tagit lite frisk luft för att kunna hålla ögonen öppna. R berättade hur M helt plötsligt hade sagt, "Nejmen kolla vem som kommer där", när det gick en igelkott precis bakom R. Denna historien fick mig att komma och tänka på vad jag sett en morgon och jag började berätta..
"En morgon när jag gick med Steffen såg jag en Igelkott som klättrade på husväggen (R får här ett förvånat ansiktsuttryck), den klättrade in på en balkong och stannade precis ovanför dörren som var ÖPPEN! Jag trodde den skulle klättra in".
"Nej men oj", säger R "kan dom klättra?". Men hon säger ingenting om att den var inne på en balkong och nästan klättrade in i lägenheten.
Jag tycker frågan är liter konstig men fortsätter, "Ja, ja jag och Roger brukar se en på taket precis vid vår balkong men jag trodde ju de klättrade upp på stupröret och inte husväggen".
"Jaha men har dem typ sugproppar på fötterna då eller?", undrar R som inte kan släppa detta faktum att igelkottar kan klättra. Jag fattar ingenting och svara:
"Ja det kanske de har..."
Efter mycket om och men inser jag att jag sagt igelkott och börjar asgarva.
"Vadå, var det ingen igelkott?", undrar R.
"Nej det var en EKORRE!"
Så fel saker kan bli :)

Kommentarer
Postat av: Karina

HAHAHHA fyfan vad roligt! typiskt dig jeanette o säga fel=)

2010-08-14 @ 11:16:53
Postat av: jeanette

Ja jag vet, jag har inte alla hästar hemma alla gånger hahaha. sakanr dig! puss :)

2010-08-14 @ 14:57:54
Postat av: jeanette

Ja jag har inte alla hästar hemma alla gånger hahaha. saknar dig!

2010-08-14 @ 15:00:29
Postat av: renee

Skönt att se att du skriver i din blogg trodde något hade hänt :-)

2010-08-14 @ 16:30:06
Postat av: karina

haha har du så rätt i! ;) SAKNAR DIG med! måste hitta en helg eller en dag som vi får ses på mycket snart!! ha de så kul i turkiet min väninna! :) Puss

2010-08-16 @ 18:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0