Turkiet!

Hur ska jag då lyckas sammanfatta en helt underbar vecka i Turkiet på ett kort men rättvist sätt? Det går nog inte..
För det första har jag haft helt sjukt jäkla roligt! Vi har festat och dansat hela nätterna. PÅ baren dessutom det är ju sånt man bara gör utomlands och det är så jäkla roligt! Dagarna har mestadels tillbringats i poolen. Vi undrade några gånger om det var okej att stanna vid poolen och inte ligga vid stranden när man är utomlands. Svaret på det är att ha man en pool full med leksaker, luftmadrasser, en asrolig rutchbana och man är lekfull som ett litet barn så JA. Men vi var faktiskt på stranden också, två halvdagar.
Vi startade hela resan med att göra ett turkiskt bad där man skrubbades ordentligt ren från alla hudrester, av en turk såklart. Sen var man redo för solbränna! Trodde jag...men eftersom det var så jäkla varmt, 45 grader, låg man mest i vattnet så så jäkla brun vet jag itne om jag blivit..
En dag tillbringade vi ute till havs på en båt. Vi solade och badade, assoft!
Något av de absoluta höjdpunkterna var förfesterna på vår balkong! Oj oj oj ni skulle varit med. Men det är lite censuerat. Vi körde en massa uppdrag och rollspel och andra lekar, ni kan säkert föreställa er...
Natt klubbarna stängde redan 3 och det tyckte vi var lite tråkigt, men en natt åkte vi med buss vidare till en nattklubb som öppnade när de andra stängde och fortsatte till långt efter soluppgång. Malin lyckades fixa in mig, henne och Johan gratis där, Malin är bra att ha ibland alltså! Dessutom fick vi c:a 5 tequila var gratis där inne. Det coolaste med stället var att det fanns en pool att bada i!! :)
Jag får ju inte glömma att nämna nattbaden i vågorna, så jäkla underbart.
En annan sak jag konstaterat är att turkar är ett jäkligt trevligt och service-inriktat folk och jag rekomenderar starkt folk att besöka detta land!
Ett par saker jag såhär i efterhand är ledsen över är förlusten av mitt armband och klacken (ja ni hörde rätt) till mina favorit skor, att vi aldrig fick sjunga karaoke (fast jätte ledsen över det är jag inte, vi hade ju för roligt för att hinna med det med, allt är en prioriterings fråga) men mest ledsen är jag för att resan är över!

 Min säng vagga..



























Vi var nio stycken som åkte och jag kände inte de andra så jätte väl. Jag gillade dem innan men nu älskar jag dem! :) Tack för en galen, rolig, mysig underbar resa!!!

Kommentarer
Postat av: malin

awww så bra sammanfattat!! ses snart, puss!

2010-08-31 @ 10:59:12
URL: http://malintunis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0